رسالت رسانه کارآمد زمینه پیشرفت جامعه را فراهم می‌سازد
کد خبر: 4136338
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
امام جمعه بوشهر:

رسالت رسانه کارآمد زمینه پیشرفت جامعه را فراهم می‌سازد

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در دیدار با کارکنان صدا و سیمای مرکز بوشهر رسالت رسانه قوی و کارآمد و مؤثر را فراهم‌آوری زمینه توسعه و پیشرفت جامعه دانست.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر روز گذشته، ۴ اردیبهشت‌ماه، با مدیرکل و مدیران رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز بوشهر در مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه محله شهید مدرس منطقه یک این شهر که با تلاوت سید‌یاسر صفوی آغاز شد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه بوشهر در این جلسه با بیان این‌که این استان دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف تاریخی، اقتصادی، آیینی، مناسبتی و مبارزاتی است، گفت: استان بوشهر با ظرفیت‌های مختلف، گنج سوژه برای ارائه در شبکه‌های ملی و بین‌المللی صدا و سیما است.

وی با بیان این‌که رسانه در محاسبات مدیریت جهان دارای نقش مهم و استراتژیک است، اظهار کرد: اکنون جایگاه رسانه حساس و حیاتی شده است به آن علت که نقش رسانه در جامعه حیات‌بخش و راهبردی است. لذا رسانه قوی، کارآمد و مؤثر می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با اشاره به اهمیت گسترش و ارتباط نوین در رسانه و نقش آن در منظومه حیات جامعه و معماری ادراک، گفت: رسانه به‌عنوان بزرگترین ابزار تهاجم برای جهان استکبار است لذا در این خصوص بصیرت‌افزایی و فراگیری و اطاعت از آموزه‌های معارفی دادگستر الهی بهترین ابزار دفاعی در مقابل شبیخون فرهنگی و تهاجم سخت، نیمه‌سخت، نرم دشمنان است.

ضرورت تقویت خط مقاومت رسانه‌ای

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر صدا و سیما ملی و استانی را در خط مقدم مقابله با تهاجم رسانه‌ای جهان استکبار دانست و بیان کرد: اکنون جنگ رسانه‌ای پنهان در جهان وجود دارد که این نوع تهاجم از جنگ سرد گذشته است و در عرصه مقاومت رسانه‌ای، صدا و سیما پیشران این جنگ نابرابر رسانه‌ای است.

وی تصریح کرد: در جنگ رسانه‌ای جهان استکبار علیه نظام اسلامی ایران قشر جوان و بانوان مورد هدف اصلی قرار دارند. پس تقویت خط مقاومت با تولید برنامه‌ها متناسب با ظرفیت‌ها یک ضرورت است.

پژوهشگر حوزه علمیه قم، ظرفیت‌های استان بوشهر را در موضوعات مختلف برای تولید برنامه منحصر به‌فرد دانست و ادامه داد: استان بوشهر از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های تاریخی، اقتصادی، آیینی، مناسبتی و مبارزاتی برخوردار است.

وی تعیین سوژه در تولید برنامه در استان را فوق‌العاده دانست و بیان کرد: مبارزات زنان لَرِده علیه استعمار به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در استان بوشهر است. زنان لَرِده استان بوشهر در مبارزه با انگلیس استعمارگر چنان ضربه‌ای به آنان وارد کردند که این سوژه و موضوع در تولید برنامه در صدا و سیما مغفول مانده است.

در این نشست مهدی حیدری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر، گزارشی از تولید برنامه در بخش‌های مختلف سال ۱۴۰۱ را ارائه کرد و گفت: از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تشکر می‌کنم.

وی افزود: باید با تأمین اعتبارات لازم که قول آن داده شده، تغییراتی در شکل و محتوای برنامه‌ها ایجاد شود از جمله تغییر و توسعه استودیو‌ها به‌ویژه استودیوی خبر، آغاز فرایند اچ دی سازی پخش سیما به‌منظور کیفیت دریافت تصاویر و توسعه واحد سیار این مرکز بهبود یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پوشش خبری سفر رئیس‌جمهور، تهیه گزارش خبری از توانمندی‌های مختلف استان و انعکاس آن از شبکه‌های سراسری، پیگیری برخی مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه آب، تولید مستند‌های رادیویی و تلویزیونی درباره شهدا و شخصیت‌های اثرگذار استان، پخش زنده ویژه‌برنامه دهه فجر از مناطق ده‌گانه شهرستان‌‌های بوشهر از شبکه ۳ و ورزش سیما را به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های رسانه‌ای این نهاد در جنوب کشور قلمداد کرد.

حیدری اظهار کرد: تولید و پخش مستند ۱۳ قسمتی سفرقند از شبکه قرآن و امید، تولید مستند رادیویی جهانبخش ویژه زنده‌یاد جهانبخش کردی‌زاده، نو‌حه‌خوان مطرح بوشهری در مجالس عصمت و طهارت رسول‌الله(ص)، تولید ۲ سرود با همکاری گروه سرود روستای دهقاید شهرستان دشتستان بنا بر امضای تفاهمنامه درخواستی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر، تولید فیلم کوتاه نماز، تولید بخش ویژه محرم انقلابی و ۱۵ مورد گزارش درباره اغتشاش‌ها در فضای مجازی به‌عنوان دیگر تلاش‌های ماندگار عوامل و کارشناسان حرفه‌ای و متخصص این مرکز در بوشهر است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری


سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
captcha