ایجاد خطای محاسباتی در معماری خانواده از برنامه‌های منافقین است
کد خبر: 4136977
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

ایجاد خطای محاسباتی در معماری خانواده از برنامه‌های منافقین است

مدیرعامل موزه سینما گفت: نخستین نقطه حمله استکبار و منافقان به معماری خانواده و اختلال در معماری خانواده است لذا مسئولان فرهنگی و اجرایی باید همت کنند و نگذارند که سلطه ابلیس، طاغوت و منافق بر جامعه حاکم شود.

مدیرعامل موزه سینمابه گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد تولد طلبه شهید «صادق گنجی»، سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور کشور پاکستان، شامگاه، ۷ اردیبهشت‌ماه، از سوی ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری شهر برازجان، سپاه جوادالائمه(ع) و ستاد یادواره شهید صادق گنجی و ۶۷۰ شهید شهرستان دشتستان با موضوع «جوان انقلابی - الگوی جهادتبیین»، با حضور مردم و خانواده شهدا در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) شهر برازجان با تلاوت ابوالفضل برازجانی، قاری ممتاز استانی برگزار شد.

مجید اسماعیلی، مدیرعامل موزه سینما، به‌عنوان سخنران این مراسم، با بیان اینکه راه و تکلیف انسانی و اخلاقی ما موحدین پیمودن مسیر نهضت حسینی برای کسب شکوه و آبادانی ایران و رسیدن به تمدن و وحدت جهانی مطابق با نقشه راه حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) است، گفت: تولید خطای محاسباتی یکی از عملیات روانی و جنگ نرم دشمنان برای ایجاد بحران هویت، ناکارآمدی و نفوذ است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها باید مراقب باشند که در زندگی دچار خطای محاسبتی نشوند، افزود: انسان باید در اخلاق و رفتار طوری عمل کنند که دچار خطای محاسباتی نشود، در حالی‌که ابلیس و طاغوت و منافق در واقع به‌عنوان دشمن اصلی در کار و زندگی انسان‌ها هستند.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: دنیا‌طلبی و عدم آخرت‌خواهی ریشه اصلی خطای محاسباتی و مشکلاتی است که در جهان کنونی داریم، فکر می‌کنیم که دنیا اصل مهمات زندگی ما است، در صورتی که این نوع تفکر و نگرش و جهان‌بینی نظری از ادراکات ناصحیح است به آن جهت که «الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا» و نباید همه چیزمان را برای دنیا بدهیم زیرا این یک برآورد غلط است. 

این مقام مسئول گفت: نخستین نقطه حمله استکبار و منافقان به معماری خانواده و اختلال در معماری خانواده است لذا مسئولان فرهنگی و اجرایی باید همت کنند و نگذارند که سلطه ابلیس و طاغوت و منافق بر جامعه حاکم شود، به آن علت که این اشرار بی‌بنیان و رانده شده از بارگاه یکتای الهی به‌دنبال اختلاف‌افکنی بوده و قصد برهم زدن بنیان خانواده‌ها را دارند تا بنیان خانواده‌ها را دچار مشکل و خطای محاسباتی کنند.

برآورد ناصحیح در فیلم‌نامه‌های سینمایی 

مدیرعامل موزه سینما، با تأکید بر اینکه صنعت رسانه و چاپ و نشر مؤثر را یک زیربنای کارآمد و بالنده برای ارتقای ادراکی سایر اقشار جامعه خواند و بیان کرد: صدا و سیمای ایران در فیلم‌های سینمایی خود، سوژه‌های پولداری، عاشق‌ شدن و به پست و قدرت رسیدن را به‌عنوان خوشبختی بیان می‌کنند و این یک خطای محاسباتی و یک برآورد ناصحیح و غلط است. لذا این نوع ادراکات در فیلم‌نامه‌ها و کارگردانی‌های رسانه‌ای نیازمند بازنویسی کارشناسانه و پذیریش نقدهای سازنده به موجب تعالی و نشاط و پویایی جامعه است. پس همگان باید توجه داشته باشیم که «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ».

وی با اشاره به اینکه پروردگار متعال دو بار در قرآن با تأکید «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» گفته است شهدا بعد از شهادتشان قطع روزی نشده‌‌اند، اظهار کرد: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است، و شهادت نوعی از مرگ نیست بلکه صفتی از حیات معقول و زندگی پاک از آلودگی‌های دنیوی است.

وی عبارت قرآنی رجعت را جزو یکی از اعتقادات پنج‌گانه شیعه و موحدین دانست و گفت: شخصیت شهید قبل از شهادت از لذایذ زندگی و دلخواسته‌های شخصی‌اش می‌گذرد تا به سوی خالق سبحان پرواز کند و جاودانه شود.

داور راهبری برنامه تلویزیونی «عصر جدید» با بیان این نکته که شهید از دست رفته نیست و بلکه شهید مانا و جاودانه است، افزود: شهادت نسخه خوب حیات طیبه و نسخه جاویدان است.

اسماعیلی از دست‌اندرکاران هنر و رسانه درخواست کرد: تولید‌کننده آثاری از شهدا باشید که مردم دوست دارند و آثاری را تولید کنید که مفهوم شهید را به‌عنوان فوض عظیم و اوج رستگاری به مخاطب و جامعه هدف برساند و بهترین تولید برای جامعه هدف کودک و نوجوان و جوان و خانواده‌ها، تولید آثار شهدایی در عرصه جهاد و مقاومت است.

تولید فیلم زندگینامه روحانی شهید در لاهور پاکستان

عباس دهقان‌کمارنجی، کارشناس حوزه تألیفات و پژوهش‌های عرصه جهاد و حماسه به ارائه گزارشی از برگزاری سی‌و‌سومین سال بزرگداشت یادواره شهید صادق گنجی پرداخت و گفت: تولید و تهیه مستند داستانی و فیلم کوتاه مادرانه که روایتی از زندگینامه شهیدان حجت‌الاسلام والمسلمین صادق گنجی و نادر گنجی نزدیک به دو هزار و ۱۶۰ ساعت زمان برد تا این مجموعه معنوی و رسانه‌ای برای اکران و پخش آماده رونمایی شود.

وی با اشاره به این مطلب که مراحل نهایی مستندسازی زندگی‌نامه این سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور کشور پاکستان در حال پیگیری و رایه‌زنی است، اعلان کرد: سه جلد کتاب مربوط به سه شهید از خانواده گنجی در دست تکمیل و تحریر نهایی است و به‌زودی با حضور مسئولان لشکری و کشوری رونمایی خواهد شد.

عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر، در این مراسم نکوداشت، مطرح کرد: ماندگاری معارف در قالب هنر ویژه‌تر تجلی پیدا می‌کند که همه این تلاش‌ها و تولید نماهنگ و نشر تألیفات از سیره شهدا و برگزاری جشنواره سرود نوجوانان دانش‌آموز با نام «فجر صادق» به‌منظور نامگذاری هفته فرهنگی شهر برازجان با نام شهید حجت‌الاسلام والمسلمین صادق گنجی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ حسن مصلح، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان و امام جمعه برازجان، در این آیین با بیان اینکه شهید صادق گنجی با رفتار و ایمانش به ما درس خداجویی دادی و با خط سرخ شهادتت ثابت کردی که ایران مرز و میهن شیران و علمداران لشکر علوی و مهدوی است، بیان کرد: شهید بیداری اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین شهید صادق گنجی نماد خدمت و وحدت و سفیر نصرت و غیرت بود. 

یادآور می‌شود، در این آیین اجرای سرود «ایران افتخار من» توسط گروه سرود آل‌طاها(ص) سپاه جوادالائمه(ع) شهرستان دشتستان و نمایشگاه تابلو‌ها و عکس‌نگاشت‌های شهید صادق گنجی با عنوان «شهید بی‌مرز» که متولد ۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۲ بود برپا شد. در پایان با حضور مادر شهید بیداری اسلامی از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار شهید صادق گنجی رونمایی و فیلم «مادرانه» اکران شد.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha