مدیرکل بنیاد شهید بوشهر با جمعی از خانواده شهدا و جانبازان دیدار کرد
کد خبر: 4124915
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

مدیرکل بنیاد شهید بوشهر با جمعی از خانواده شهدا و جانبازان دیدار کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر به همراه برخی از مسئولان استان با جمعی از خانواده شهدا و جانبازان بندر دلوار در محل مسجد ثامن‌الحجج(ع) دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دیدار با خانواده شهدابه گزارش ایکنا از بوشهر، نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر، عصر روز گذشته، هشتم اسفندماه، در ادامه سفرهای درون استانی با جمعی از خانواده شهدا و جانبازان دلواری در محل مسجد ثامن‌الحجج(ع) این شهر دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: بنیاد شهید یک دولت کوچک در هر استان است زیرا جامعه ایثارگری یک وسعت و گستره جمعیتی بالایی دارد.

غلام‌پور در ادامه با بیان این مطلب که واگذاری زمین در راستای ساخت مسکن در شهرستان‌‌های کنگان، دشتی و تنگستان به مرحله جانمایی رسیده است، افزود: ۹۰۰ نفر از آمار جامعه ایثارگری در شهرستان بوشهر و همچنین یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در شهرستان دشتستان در مرحله واگذاری زمین به‌منظور ساخت مسکن هستند که با هماهنگی و نظارت استاندار بوشهر و اداره راه و شهرسازی کارها در حال پیگیری و پیشرفت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر تصریح کرد: شرکت سلحشوران برای خانواده‌های شهدایی که فرم جیم آن‌ها قرمز است، طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید، ساخت مسکن این جامعه را در اولویت قرار داده است.

تشکیل کمیسیون موارد خاص در بوشهر

این مسئول در ادامه به برگزاری کمیسیون موارد خاص برای نخستین بار در کشور در این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور کمیسیون موارد خاص به‌منظور پیگیری بیماری صعب‌العلاج، ساخت مسکن، اشتغال و امور اجتماعی خانواده‌های شهدا و جانبازان در محل سالن کنفرانس اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر و با حضور معاونت درمان نهادهای علوم‌پزشکی، ساخد و ساتا، تأمین اجتماعی و بهزیستی پس از سال‌ها، اسفندماه امسال به‌صورت ویژه و تخصصی برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر بیان کرد: همچنین به قریب ۵۰۰ نفر از همسر و والدین شهدا و خانواده‌های جانبازان با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد هزینه‌های خدمات حق‌ پرستاری در روستاها و شهرهای استان بوشهر به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

احمد لطفی، فرماندار شهرستان تنگستان در این جلسه با ابراز اینکه ما مسئولان نباید بگذاریم برخی بخشنامه‌های جدید اداری جلوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری به همه اقشار مختلف جامعه را بگیرد، اظهار کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و تمام تلاش ما این است که در برابر ایثار و مجاهدت مردم، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان فرش قرمز رضایت‌مندی پهن کنیم و در دولت تا بی‌نهایت آماده خدمت‌رسانی و پاسخگویی هستیم.

وی افزود: خواسته‌های جامعه ایثارگری و خانواده‌های جانبازان و شهدا، در واقع، خواسته‌های به حقی است که همگان باید در راستای پاسداری از مجاهدت ارزشمند این عزیزان، بسیج شویم.

فرماندار شهرستان تنگستان با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی ویژه راه‌اندازی مشاغل خانگی و کارآفرینی تعاون‌محور در شهرها و روستاها، گفت: در شهرستان تنگستان در بحث تأمین مسکن ایثارگران و خانواده‌های ایشان، زمین‌هایی در مناطق شهری و روستایی پیش‌بینی و جانمایی شده است. همچنین تسهیلات بانکی در این خصوص معین و برنامه‌ریزی شده است.

عبدالکریم عباسی، مسئول امور ایثارگران سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، با بیان اين مطلب که ما مجری قانونیم، نه مفسر و مصوب‌کننده آن، اظهار کرد: نهضت حسینی به ما می‌آموزد که چگونه در برابر جریان‌ها و افکار انحرافی بایستیم و در این راه از بذل مال و جان دریغ نداشته باشیم، همچنان که امام حسین(ع) و یارانش در حادثه قیام کربلا در مقابل افکار ابتذالی و نیات شیطانی یزدیان ایستادگی کردند.

تجلیل از ۷۰۰ نفر فعال فرهنگی و قرآنی

سرهنگ سید‌ایوب موسوی، فرمانده سپاه امام حسین(ع) شهر دلوار، از تشکیل بانک جامع اطلاعات آماری جامعه ایثارگری و قرآنی و مسجدی این بندر در شهرستان تنگستان خبر داد و گفت: از ۷۰۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس و بسیجیان و خانواده‌های قرآنی و مسجدی بندر دلوار شهرستان تنگستان با مشارکت امام جمعه و بخشداری این شهر تجلیل به‌عمل آمد.

میزخدمت کمیسیون بهداشت و درمان، مسکن و خدمات ایثارگری بنیاد شهید و امور ایثارگران ویژه ۵۰ نفر از جانبازان دلواری به همت سپاه امام حسین(ع) در مسجد ثامن‌الحجج(ع) شهر دلوار شهرستان تنگستان برپا شد.

گفتنی است، تفقد و دیدار با خانواده‌های ابراهیم بلادر، جانباز شیمیایی ۱۵ درصدی، حسین نوروزی، جانباز عملیات مقدماتی والفجر یک در سال ۱۳۶۲ و عبدالحسین محمدی، جانباز اعصاب و روان از دیگر برنامه‌های سفر درون استانی به بندر دلوار بود.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha