تشکیل نخستین جلسه کارگروه اشتغال در بنیاد شهید بوشهر
کد خبر: 4122354
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

تشکیل نخستین جلسه کارگروه اشتغال در بنیاد شهید بوشهر

طی مراسمی نخستین جلسه کارگروه اشتغال و توانمندسازی ویژه فرزندان و خانواده ایثارگر و جانبازان با حضور مدیران ادارات متولی به ریاست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر، در محل سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد.

نعمت‌الله غلام‌پور

به گزارش ایکنا از بوشهر، نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر، ۲۶ بهمن‌ماه، در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و توانمندسازی ویژه فرزندان و خانواده ایثارگر و جانبازان که با حضور مدیران ادارات متولی در محل سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: در شناسنامه سنگر جهاد و حماسه استان بوشهر نشان ولایتمداری و وفاداری ۲ هزار و ۱۰۰ نفر شهید، یک‌هزار و ۸۶۰ نفر جانباز، ۳۷۴ نفر آزاده ثبت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر با بیان اینکه مجموعا آمار جامعه هدف تحت پوشش این نهاد مقدس انقلابی در استان بوشهر به بیش از ۵۰ هزار نفر است، افزود: مجوعه اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش است که تعهدات خود را در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی نسبت به فرزندان جانبازان ۵ درصد به بالا و همچنین خانواده و منتسبین و آزاده‌ها را بکار ببندد و وضعیت مطلوب و مورد رضایتی را در حوزه اشتغال این عزیزان بیافریند.

وی با بیان این مطلب که برای آموزش مهارت‌های تخصصی متناسب با ظرفیت‌های مشاغل بومی در تمامی صنایع با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام به فراخوان از جامعه هدف تحت پوشش در رشته‌های فنی کرده‌ایم، گفت: در راستای اشتغال و به‌کارگیری فرزندان جانبازان و خانواده شهدا و آزادگان در ظرفیت‌های صنعتی و فناورانه استان بوشهر با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت صنایع دریایی صدرا و کارخانه کشتی‌سازی شهید محلاتی تفاهم‌نامه‌ای عقد و امضاء شده است.

غلام‌پور با ارائه گزارشی در مبحث دفاع حقوقی از تبدیل وضعیت استخدامی جامعه هدف تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و ادامه داد: امسال نزدیک به ۹۰ نفر در آزمون‌های دستگاه‌هایی اجرای در رابطه با تبدیل وضعیت جامعه هدف تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران پذیریش و تبدیل وضعیت شدند.

این مسئول افزود: استاندار بوشهر جلسه شورای ترویج بنیاد شهید که به ریاست سازمان برنامه و بودجه و دبیر بنیاد شهید و با نظارت دستگاه‌های عضو کارگروه در رابطه با مبحث تبدیل وضعیت فرزندان جامعه ایثارگر و جانبازان و خانواده شهدا امسال برگزار شد از تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات دولتی و شرکت‌های نیمه‌دولتی و خصوص اعلام و ابلاغ کرد که نسبت به قانون استخدام کشوری شرایط لازم را دارند، اقدام به اشتغال و جذب کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر بیان کرد: امسال با عنایت و همت خادمین مردم در دولت سیزدهم نزدیک به ۳۰۵ نفر از فرزندان جانبازان و خانواده شهدا و آزادگان استان بوشهر که شرایط لازم را برای تبدیل وضعیت داشتند به آمار تبدیل وضعیت اضافه و استخدام شدند، که این آمار قابل توجهی است.

وی عنوان کرد: طبق استعلامی که از دستگاه‌های اجرایی در رابطه با مبحث تبدیل وضعیت استخدامی جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان بوشهر به عمل آمد، دانشگاه علوم‌پزشکی، اداره‌کل امور کتابخانه‌های عمومی،  اداره‌کل بنادر و کشتیرانی به‌عنوان دستگاه‌های برتر در بحث اجرای قانون تبدیل وضعیت در جلسه شورای ترویج بنیاد شهید بنیاد شهید از سوی احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر تجلیل شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به فرایند روند خدمات بیمه‌ای و درمانی افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: تمامی کسانی که تحت پوشش بیمه دی هستند و همچنین نیز بیمه تکمیلی دی دارند می‌توانند از مراکز درمانی دولتی به‌صورت رایگان خدمات درمانی دریافت کنند.

غلام‌پور افزود: کلینیک تخصصی ایثار که در تقاطع شمالی خیابان شهید آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری و روبروی اداره حج و زیارت واقع شده است در بخش‌های درمانی قلب، ارتوپدی، ریه، دندانپزشکی، اورژانس، داروخانه، مشاوره و روانشناسی به جامعه هدف تحت پوشش و سایر اقشار مردم آماده خدمت‌رسانی است.

یادآور می‌شود، دومین جلسه کارگروه اشتغال و توانمندسازی ویژه فرزندان و خانواده ایثارگر و جانبازان استان بوشهر به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار خواهد شد.


حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha