وظیفه روحانیت «جهاد تبیین» مسائل اساسی مردم است
کد خبر: 4123134
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

وظیفه روحانیت «جهاد تبیین» مسائل اساسی مردم است

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر ایجاد کارهای منسجم و ماندگار در حوزه‌های پژوهشی و تألیفی در بین مردم و جوانان مساجد، علم‌آموزی و داشتن برنامه کارآمد در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان را از محورهای اصلی برای جامعه روحانیت برشمرد و گفت: وظیفه روحانیت جهاد تبیین مسائل اساسی و کشور در بین مردم است.

دیدار دانش‌آموختگان حوزه علمیه با امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، شامگاه ۳۰ بهمن‌ماه، در جمع تعدادی از دانش‌آموختگان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه جبهه‌های تکفیری از ناحیه کشورهای فرانسه و انگلیس و همدستانشان به اسم جبهه اسلام بر علیه ولایت فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، اظهار کرد: دشمنان به شیوه هدفمند در اندیشه تخریب جبهه دینی و به‌دنبال براندازی جریان‌های توحیدی و الهی هستند.

وی به تبیین تاریخ رسالتی اولیا و انبیای الهی در گذر از دوران سختی‌ها و دشواری‌ها پرداخت و افزود: مسیر هدایتی برای رهبران دینی در جامعه جهانی دارای پیچیدگی و سختی‌های بسیاری  بوده است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با تأکید بر اینکه هوشمندی جامعه روحانیت در صحنه‌های ملی و بین‌المللی بسیار مؤثر، اثربخش و کارساز است، تصریح کرد: همدلی و یکپارچگی عامل وحدت امت اسلامی است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری مجاهدت جهادی و تبلیغی، ایجاد کارهای منسجم و ماندگار در حوزه‌های پژوهشی و تألیفی در بین مردم و جوانان مساجد، علم‌آموزی، دشمن‌شناسی و داشتن برنامه کارآمد در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان را از محورهای اصلی برای جامعه روحانیت برشمرد و گفت: وظیفه روحانیت جهاد تبیین مسائل اساسی و کشور در بین مردم است.

وی داشتن فعالیت‌های خودجوش و مردم‌پایه و مسجدمحور و ساختارسازی را بخش دیگری از رسالت‌های فرهنگی و اجتماعی روحانیت خواند و افزود: اتحاد و انسجام در بین جامعه روحانیت و در میان جامعه ایمانی و قرآنی به‌عنوان یک ضرورت ویژه برای حمایت از معارف دینی و دفاع و پیروی از راه رسول‌الله(ص) است. پس نتیجه می‌گیریم که وحدت و همدلی رمز پیروزی لشکر حامیان ولایت فقیه و نظام دینی است.

این مسئول با بیان اینکه اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مأموریت و وظیفه الهی برای همگان است، گفت: حمایت از جامعه آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت از نجات و کمال انسان در دنیا و آخرت است.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله صفایی‌بوشهری در جمع دانش‌آموختگان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر بوشهر اقامه شد و از حاضرین از سوی رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر تجلیل به‌عمل آمد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری


خبرنگار، سیده‌فردوس رضوی
عکاس، حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha