مراسم سوگواری حضرت زینب(س) در بوشهر برگزار شد + فیلم و عکس
کد خبر: 4120114
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

مراسم سوگواری حضرت زینب(س) در بوشهر برگزار شد + فیلم و عکس

مراسم سوگواری حضرت زینب(س) با حضور دانش‌آموزان معتکف بوشهری در مسجد امام سجاد(ع) محله شهدای کارگر منطقه یک مرکز استان برگزار شد.

مجلس سوگواری عمه سادات در مسجد امام سجاد(ع) محله شهدای کارگر بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، به‌‌مناسبت شهادت حضرت زینب‌ کبری(س) مراسم سوگواری از سوی دانش‌آموزان معتکف بوشهری به‌ همراه برپایی کرسی تلاوت قرآن با قرائت ابوالفضل چشم‌تَر شامگاه ۱۶ بهمن‌ماه، در مسجد امام سجاد(ع) محله شهدای کارگر منطقه یک مرکز استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد بردستانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر، در این مراسم، اظهار کرد: هر انسان باید در تمامی ابعاد زندگی خود دارای یک الگوی رفتاری و اخلاقی باشد و خداوند متعال در این رابطه در قرآن حضرت محمد(ص) را به‌عنوان یک الگوی اسوه و تمام عیار معرفی کرده است.

وی در ادامه به آثار خواندن نماز باارزش و مقبول از منظر قرآن پرداخت و گفت: نماز و به خصوص خواندن نماز اول وقت یکی از مهم‌ترین و بهترین كارها نزد پروردگار و نیز براى نیل به مراتب قرب الهى است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر افزود: حفظ تقید ایمانی و صفای روحی و ارتقای سیره اهل‌بیتی و شهدا در شخصیت فردی و زندگی اجتماعی و خانوادگی یکی از اوامر معرف و پسندیده است.

همچنین حسین معینی، صادق لَک و حسین رئیسی، مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در وصف سوگواری عمه سادات مرثیه‌سرایی و بیت‌خوانی و شروه‌خوانی کردند.

در این مراسم مشاور امور امنیتی، اجتماعی و انتظامی استاندار بوشهر، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، مدیر بنیاد مهدویت، مربی آموزشی «تربیت راهنمایان سواد مجازی» سازمان فضای مجازی سراج، معاونت ستادی فراجا بوشهر، مدیر کاروان طلاب شبکه نهضت تبلیغ دینی شهر قم، مسئول استعدادیابی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد نیز در میان حلقه‌های همفکری و تبادل تجربه و آموزش سایر مهارت‌ها فرهنگی و اجتماعی که با نام شهیدان باقر میگی‌نژاد، مجید بشکوه، هدایت احمدنیا، محمدعلی مواجی، حیدر عوضی، حجت‌الاسلام نگهدار اسماعیلی، فریدون خورموجی، خسرو دروازبان نام‌گذاری و آذین‌بندی شده بود حضور داشتند.

یادآور می‌شود، اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام شیخ مسعود قربانی، تشکیل حلقه‌های ۱۰ نفری در برنامه «رفیق شهید»، راه‌اندازی نمایشگاه «عکس نگاشت دیواری» با موضوع طاغوت‌های حکومت پهلوی، مسابقه کتابخوانی و روایتگری زندگینامه شهدا توسط معتکفین دانش‌آموزان، تبیین سیره شهدا توسط طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر و تجلیل از ۱۰۰ نفر از برگزیدگان مسابقات آیین معنوی اعتکاف، سخنرانی آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، برپایی یادمان شهدایی در مسجد از دیگر برنامه‌های این اعتکاف دانش‌آموزی در محله شهدای کارگر منطقه یک شهر بوشهر بود.

 
 


امیرحسین مؤمنی
امیرحسین مداح 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha