۱۱۰ نفر از اساتید مدرسه علمیه معصومیه(س) تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4138265
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

۱۱۰ نفر از اساتید مدرسه علمیه معصومیه(س) تجلیل شدند + عکس

طی برنامه‌ای به‌مناسبت گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری، با حضور امام جمعه بوشهر از تعداد ۱۱۰ نفر از اساتید مدرسه علمیه معصومیه(س) در مهدیه امام خمینی(ره) محله ایثار تجلیل شد.

تجلیل از اساتید ممتاز مدرسه علمیه معصومیه(س) بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، به‌مناسبت هفته معلم و گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری آیین تجلیل از اساتید ممتاز مدرسه علمیه معصومیه(س) بوشهر و خانواده‌های آنها، عصر روز گذشته، دوازدهم اردیبهشت‌ماه، در محل مهدیه امام خمینی(ره) منطقه یک محله ایثار این شهر برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر در این مراسم بیان کرد: ذات اقدس تعالی اولین موجود بشری را خلق کرد و با علم معلمی به انسان شروع به آموختن و آموزش داد. پس در واقع می‌بینیم که نخستین معلم عالم وجود خداوند متعال است.

وی معلمی را یک وصف الهی و علم خدایی دانست و گفت: انسان با تعلیم، یک کار الهی انجام می‌دهد و یک وصف خدایی پیدا می‌کند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تأکید بر توجه به ارتقای سطحی علمی استادان افزود: طلاب حوزه علمیه و استادان باید در عرصه جهاد تبیین با حضور در مراکز آموزش عالی، مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی در عرصه تبلیغ دین و رفع شبهات نقش آفرینی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر با بیان اینکه این استان در عرصه ایجاد مدارس معارف در کشور الگو است، تصریح کرد: در مدارس معارف اسلامی در کنار پرداختن به دروس مدرسه، برنامه‌های معارفی مورد توجه قرار می‌گیرد و همچنین سعی شود رشته‌های مورد نظر در سطح سه و چهار مورد نیاز مدرسه علمیه ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر برای برپایی کلاس‌های درس خارج در مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: اساتید مدارس علمیه خواهران و برادران طوری برنامه‌ریزی داشته باشند که در کنار سنگر تعلیم و تعلم حوزه علمیه، به تبیین درس فقه، قرآن، اخلاق و دین در مدارس و مراکز علمی نیز حضور مؤثر و مستمر یابند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری

 

انتهای پیام
captcha