نماینده ولی فقیه بوشهر از مراسم اعتکاف استان بازدید کرد + عکس
کد خبر: 4119723
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

نماینده ولی فقیه بوشهر از مراسم اعتکاف استان بازدید کرد + عکس

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به‌ همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیر بنیاد مهدویت از مراسم اعتکاف در مساجد بوشهر بازدید کردند.

اعتکاف مسجد جامع عطار بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، همزمان با اولین روز اعتکاف، ۱۵ بهمن‌ماه، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، به‌همراه احمد دهباشی، مدیر بنیاد مهدویت و حجت‌الاسلام محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از برخی مساجد و محل برپایی اعتکاف در شهر بوشهر بازدید و با معتکفان دیدار کردند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، تعداد ۱۹۵ مسجد در این استان میزبان حدود ۱۷ هزار نفر از معتکفان بانوان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم معنوی اعتکاف در مساجد مناطق شهری و روستایی استان بوشهر منسجم‌تر برگزار می‌شود، گفت: طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در ۶۰ مسجد از شهرستان‌های بوشهر در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام محمد قادری از برگزاری مراسم اعمال ام‌داوود و نیز گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زینب‌کبری(س) مصادف با آخرین روز اعتکاف در مساجد استان بوشهر خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تربیت کودک، کارگاه سبک زندگی اسلامی برای ارتقای سطح اعتقادی و علمی معتکفان، پخش فیلم‌های مستند دفاع مقدس و اسلامی به همراه نقد و بررسی در غرفه‌های دانشجویی، رفع شبهات دینی و مشاوره احکام و مسائل شرعی، بخشی از دیگر از برنامه‌های این ایام بود که مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از آنها نام برد.

حب علوی؛ نشانه ایمان

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نیز در ادامه این بازدید، در دیدار با معتکفین مسجد جامع عطار محله بازار منطقه یک شهر بوشهر، با اشاره به اینکه اقامه فضائل حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) در کار و زندگی، نجاتگر جامعه بشری در طول تاریخ می‌شود، اظهار کرد: حب به علی(ع) نشانه ایمان انسان و بغض نسبت به حضرت امیرالمؤمنین(ع) نشانه کفر است.

امام جمعه بوشهر افزود: انسانی که محبوبش علی(ع) باشد نشانه تجلی ایمان در آن فرد است. همان‌طور که خدواند در قرآن کریم بیان کرده است «وَ بَيْنَهُما حِجابٌ وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسيماهُمْ وَ نادَوْا أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوها وَ هُمْ يَطْمَعُونَ».

این استاد حوزه و دانشگاه به تبیین شخصیت علمی و جهادی حضرت علی(ع) و مبانی حکومت اسلامی پرداخت و تصریح کرد: عظمت وجودی حضرت امیرالمؤمنین(ع) در دنیا قابل توصیف نیست بلکه این عظمت در قیامت آشکارتر است. لذا اینچنین است که هر حزب و گروهی که منصوب به علی بن ابیطالب(ع) باشد در واقع گروه حزب‌الله هستند و نیز گروه مخالف ایشان در واقع گروه شیطانی و ضد توحیدی است. پس نتیجه می‌گیریم که «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ يَدُورُ حَيْثُمَا دَارَ».

وی قدرناشناسی و به مردم خدمت نکردن را یکی از موارد منکر و ظالمانه در جامعه دانست و گفت: «وَ لَسَوْفَ يَرْضی» یکی از ویژگی‌های انسان‌های بصیر، اهل تقوا و آینده‌نگر است که این مدل اخلاق قرآنی نیاز در جوامع نهادینه‌سازی شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری گفت: انسان در مراسم اعتکاف ساختاری آسمانی پیدا می‌کند و این مراسم در واقع مراسمی پُر از یک ضیافت الهی، راز، صیام و خیر و برکت است. پس تمامی افعال انسانی در اوج عبادت الهی قرار دارد و لذا باید در دنیا به اندازه حیات‌مان تلاش کنیم که اعمال و رفتارهایمان در آخرت جاودانه بماند.


حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha