محفل انس با قرآن به یاد شهید سلیمانی در بوشهر برگزار شد + فیلم و عکس
کد خبر: 4112942
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

محفل انس با قرآن به یاد شهید سلیمانی در بوشهر برگزار شد + فیلم و عکس

برنامه محفل انس با قرآن به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به همت مؤسسه قرآنی حبل‌المتین در محله شهدای نیدی منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

محفل انس با قرآن محله شهدای نیدی بوشهربه گزارش ایکنا از بوشهر، محفل انس با قرآن به یاد «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» از سوی قرارگاه محله اسلامی شهدای نیدی و با همکاری مؤسسه قرآنی حبل‌المتین شامگاه ۱۷ دی‌ماه، در محل مسجد شهید سیدمصطفی خمینی(ره) منطقه یک بندر خلیج‌فارس بوشهر برپا شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط علی هاشمی، قاری نوجوان بوشهری آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام امید ماندگار، امام جماعت مسجد شهید سیدمصطفی خمینی(ره) و معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر به سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن کریم یک سفره و نعمت الهی است که انسان‌ها باید از عظمت آیات قرآن کریم بهره ببرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی اقامه‌کننده مکتب حق و قرآن کریم بود و ایشان اخلاق پسندیده‌ای در تمامی امورات اجتماعی و فرهنگی و زندگی خویش داشت.

در ادامه علی میرشکاری، مدیرعامل مؤسسه قرآنی حبل المتین شهرستان بوشهر، بیان کرد: این مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طی ۴ سال گذشته تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر قرآن‌آموز را تربیت کرده است. برپایی ۱۶ کلاس آموزش عمومی قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است.

وی توسعه فعالیت‌های قرآنی در محلات و جامعه را زیربنای بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و رسانه‌ای دانست و گفت: این مؤسسه قرآنی با همکاری قرارگاه محله اسلامی مسجد شهید سیدمصطفی خمینی(ره) به‌دنبال تکمیل پروژه ساختمانی مجتمع فرهنگی و قرآنی امام هادی(ع) با زیربنای ۲۲۰ مترمربع در سه طبقه است و همچنان نیازمند حمایت ویژه نهادهای متولی و مشارکت‌های مردمی جهت افتتاح هر چه سریع‌تر این پروژه فرهنگی و قرآنی در محله شهدای نیدی منطقه یک شهر بوشهر است.

این مراسم با تلاوت محمد جماله، سیدحامد ابطحی و قاری نوجوان علی هاشمی، ارائه محفوظات قرآنی از سوی محمد‌حسن اکبری، امیرعباس صمصامی و محمد‌طاها اکبری، پخش زنده سرود حماسی «مرد میدان» با اجرا و خوانندگی امین فرامرزی، هنرمند بسیجی، نمایشگاه روایت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از همرزمان شهیدش با عنوان «مِثل خودش»، تجلیل از قاریان و حافظان با حضور مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی، بهزیستی، حوزه علمیه و آموزش و پرورش همراه بود.

حجت‌الاسلام امید ماندگار
علی هاشمی، قاری نوجوان
 


 امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
captcha