جلسه تفسیر قرآن در مراسم اعتکاف مساجد بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4120154
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

جلسه تفسیر قرآن در مراسم اعتکاف مساجد بوشهر برگزار شد + عکس

جلسات تفسیر آیات موضوعی قرآن کریم از سوی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی ویژه معتکفین بانوان و آقایان در ۴۰ نقطه از مساجد شهرستان‌‌های بوشهر برگزار شد.

مجالس تفسیر قرآن در آیین مراسم معنوی اعتکاف مساجد استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین معنوی اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی دختران و پسران، امسال در مناطق روستایی و شهری مساجد شهرستان‌‌های استان بوشهر از سوی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی و با حضور اساتید حوزه علمیه با برپایی ۴۰ کرسی تلاوت و تفسیر آیات موضوعی قرآن برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌محمد کریمی، کارشناس مهدویت و مفسر قرآن در مسجد جامع عطار محله بازار منطقه یک شهر بوشهر، گفت: توحید و قرآن‌محوری یکی از اصول اعتقادی ما مسلمانان است.

وی در ادامه با بیان اینکه مالکیت و حاکمیت به دست خداست، افزود: تنها کسی که در عالم هستی حق قانون‌گذاری دارد خداوند بوده که بهترین قوانین عدالت‌محور و مدبرانه را در قرآن کریم بیان کرده است.

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اینکه مفاهیم و دستورات الهی دارای عمق معنوی و بینشی والایی است، تصریح کرد: فرد مؤمن باید ایمان و تقوای معرفتی خود را تقویت کند تا بتواند در فتنه‌ها در امان باشد.

همچنین این برنامه با مداحی سید‌محمد صفوی، با تلاوت محمد جماله و علیرضا کریمی حافظان کل قرآن کریم، مناجات‌خوانی سیدحسن هاشمی، بیان فلسفه اعتکاف توسط حجت‌الاسلام حسین زنده‌بودی و ختم قرآن توسط معتکفین همراه بود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، مفسر قرآن و رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر، به‌همراه مهران خوردبین‌مقدم، مدیر کانون‌های خدمت رضوی بوشهر نیز در جمع دختران دانش‌آموز معتکف در مسجد آذربایجانی‌های مقیم محله شهید مطهری منطقه شهر بوشهر حضور یافت و گفت: اعتکاف یکی از علائم هوشیاری به مؤمنان در مقابله با پرتگاه‌های خطرناک دنیوی است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر در ادامه قرآن و عترت را به‌عنوان یکی از راه‌های طریق رستگاری در شبکه کرامات الهی برشمرد و بیان کرد: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و اولاد این خاندان نبوی سرچشمه فضائل الهی و حلقه پرفروغ تقوا و معرفت هستند.

وی تفکر و تعقل را پایه و اساس دین اسلام مطرح کرد و افزود: انسان باید با مرور و بازگشت به اعمال و رفتارهای دنیایی خود، از درگاه الهی درخواست عفو و همچنین نیز از مؤمنین طلب بخشش کند و حتی در خلوت استغفار کنیم.


سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha