جاودانگی و کامیابی در بهشت پاداش پروردگار برای اعمال خیر بندگان است
کد خبر: 4130959
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی:

جاودانگی و کامیابی در بهشت پاداش پروردگار برای اعمال خیر بندگان است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: جاودانگی و کامیابی در بهشت جزو کالاها و پاداش‌های پروردگار در مقابل اعمال و نیات خیر انسان‌ها در روز قیامت است لذا انسان‌ها باید قدر این فرصت‌ها را بدانند به آن علت که «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌غلامرضا هاشمی

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی، امام جمعه موقت بوشهر، عصر ۱۳ فروردین‌ماه، در مجلس جزءخوانی «نوای ملکوت» محله جانبازان شهر بوشهر، با اشاره به اینکه در خطبه ۱۷۶ کتاب نهج‌البلاغه از بیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) آمده است که در قرآن شفای بزرگ‌ترین دردهاست که آن درد، درد کفر، نفاق و گمراهی است، گفت: برترین کارها کاری است که برای خدا باشد و موجب تعالی و گسترش فرهنگ دینی و تحول‌آفرینی و پیوند با آثار ارزشمند و فاخر در زندگانی بشریت شود.

وی، اسماء حسنی و احادیث آل‌الله(ع) را به‌عنوان بهترین زینت‌ها و الگوهای تعلیمی، تربیتی و هدایتی در زندگی انسان‌ها برشمرد و افزود: قدردانی از خدمات پیامبران و معصومین(ع) و حفظ امانات الهی و همچنین احیا و توسعه معروفات بر پایه طهارت و تقوا یکی از نشانه‌های جامعه سالم و فرهنگ‌ پایه است. پس نتیجه می‌گیریم که شرط همراهی با صادقین و عصمت رسول‌الله(ص) بر محور «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به تفسیر آیه «كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَما الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ مَتَاعُ الْغُرُورِ»، بیان کرد: جاودانگی و کامیابی در بهشت جزو کالاها و پاداش‌های پروردگار در مقابل اعمال و نیات خیر انسان‌ها در روز قیامت است لذا انسان‌ها باید قدر این فرصت‌ها را بدانند به آن علت که «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ» است.

مجلس جزءخوانی «نوای ملکوت» محله جانبازان بوشهریادآور می‌شود، دوازدهمین دوره مراسم جزءخوانی «نوای ملکوت»، با تلاوت محمدمهدی انگالیان، رضا یوسفی، رضا قائدی و سیدوحید حسینی به‌عنوان قاریان ممتاز استانی در حسینیه عاشقان ثارالله محله جانبازان منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha