سه گناهی که عقوبت دنیایی حتمی دارند
کد خبر: 4132764
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
حجت‌الاسلام جمالی:

سه گناهی که عقوبت دنیایی حتمی دارند

خطيب جمعه موقت بوشهر گفت: آزردن پدر و مادر، زورگویی و ستم به مردم و ناسپاسی نسبت به خوبی‌های دیگران به فرموده پیغمبر مکرم اسلام(ص) سه گناهی هستند که کیفرشان در همین دنیا می‏‌رسد و به آخرت نمی‏‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف جمالی

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف جمالی، امام جمعه موقت بوشهر، ۲۰ فروردین‌ماه در دوازدهمین دوره مراسم جزءخوانی «نوای ملکوت» در حسینیه عاشقان ثارالله محله جانبازان منطقه یک شهر بوشهر، به تبیین آثار وضعی ایمان به خداوند متعال و انس با قرآن و عترت در وجود انسان پرداخت و گفت: هنگامی که خداوند بنده‌ای را دوست بدارد، او را به آرامش و حلم زینت می‌کند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به تفسیر آیه ۱۹ سوره مبارکه نور، افزود: علاقه به گناه در واقع مقدمه‌ گناه است و حتى دوست داشتن بعضى گناهان در دستورات دین اسلام و در آیات کلام‌الله به‌عنوان گناه كبيره به شمارش آمده است. ما در برابر خواسته‌هاى خود مسئوليم.

وی با بیان اینکه جامعه مؤمنین جای پاکی و خوبی است، تصریح کرد: کسانی‌که دوست دارند زشتی در دنیا رواج پیدا کند، این افراد در دنیا و آخرت عذاب و گرفتار خواهند شد لذا كسانى كه به دنبال اشاعه فحشا هستند، نظام اسلامى بايد آن‌ها را تنبيه كند.

حجت‌الاسلام جمالی با اشاره به اینکه آزردن پدر و مادر، زورگویی و ستم به مردم و ناسپاسی نسبت به خوبی‌های دیگران به فرموده پیغمبر مکرم اسلام(ص) به‌عنوان سه گناهی هست که کیفرشان در همین دنیا می‏‌رسد و به آخرت نمی‏‌افتد، اظهار کرد: گاهی والدین با فرزندانشان تندی می‌کنند، ولی فرزند اجازه ندارد به آن‌ها تندی و اذیت کند و یا نباید نگاه تند و خشم‌آلود به صورت والدین داشته باشد، اگر فرزند نسبت به پدر و مادر خودش تندی کند، نمازش قبول نیست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اساس اسلام بر عدل و محبت بنا شده است، بیان کرد: امام محمدباقر(ع) در حدیثی فرمودند که ممکن است فرزندی در زمان حیات والدین به آن‌ها نیکی کند و اما فرزند بعد از دوران مرگ، پدر و مادر خودش را فراموش کرده است، مثلاً نمازهای والدینش را به‌جا نیاورد و طلب بخشش نکرده و بدهی‌های آن‌ها را نداده است لذا این فرزند مورد آق والدین قرار می‌گیرد.

استاد مدرسه علمیه معصومیه(س) شهرستان بوشهر گفت: حضرت محمد‌مصطفی(ص) می‌فرمایند که بزرگ‌ترین گناه رواج گناه در جامعه است که عذاب دنیوی و اخروی دارد. پس کسانی که دوست دارند زشتی‌ها و بی‌حیایی رواج پیدا کند، بدانند عاقبت بدی در انتظار آن‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه عقوبت‌های فساد اخلاقی و خسارت‌های اجتماعی بر اساس انجام بی‌حیایی و بدحجابی موجب ضربه زدن به بنیان خانواده‌ها می‌شوند، افزود: این رفتارهای رذیلانه و وقیحانه خسارت‌های اجتماعی و فرهنگی را برای جامعه در بر دارد که بایستی مسئولان قضایی و انتظامی ورود انقلابی و قانونی کنند.

محفل جزءخوانی روز هجدهم ماه بهار معنویت که با قرائت ترتیل حامد یوسفی، رحیم سهرابی‌تنها، محمدعلی هاشمی و عباس هاشمی همراه بود، به‌صورت برنامه زنده تلویزیونی از شبکه استانی سیمای مرکز بوشهر پخش شد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha