مسئله خویشاوندی نباید مانع از نهی از منکر شود
کد خبر: 4130492
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
حجت‌الاسلام هاشمی:

مسئله خویشاوندی نباید مانع از نهی از منکر شود

مفسر قرآن با تأکید بر اینکه مسئله خویشاوندی نباید مانع از نهی از منکر شود، گفت: پیام برخی از آیات قرآن کریم این است که مردم را با دلیل قانع‌کننده و نصیحت دلسوزانه، به راه خدا دعوت کرده و با آن‌ها بحث و مناظره کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌غلامرضا هاشمی، مفسر دوازدهمین دوره مراسم جزءخوانی «نوای ملکوت»، ۹ فروردین‌ماه در حسینیه عاشقان ثارالله محله جانبازان منطقه یک شهر بوشهر، به بیان تفسیر آیه «بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ وَلَدٌ وَلَمْ تَكُنْ لَهُ صَاحِبَةٌ ۖ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ» پرداخت و گفت: پروردگار متعال بسیار قوی و توانمند است و هم آفرینش و هم بقا و ثبات و هر چیز در اراده او و در سیطره یگانگی او است، که همه اینها نشان و دلیل «لا إِلهَ إِلَّا هُوَ خالِقُ كُلِّ شَيْ‌ءٍ» و توحید است.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که در دنیا بر کفار و ثروت و قدرت تکیه کردند، دچار عذاب دردناکی در روز قیامت خواهند شد، اظهار کرد: انسان خبیث، با انسانی که اهل تقوا و متدین است، متفاوت‌تر هستند لذا انسان باید تابع در مقابل دستورات خدا باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه جوانمردی و پایداری در دین‌مداری یکی از بهترین دوست‌های معنوی انسان در زندگی است، افزود: البته پروردگار دانا و به حقایق امور عالم آگاه است، زیرا اوست خدایی که اقتدارش مافوق بندگانش است.

وی با تبیین این مطلب که برای کسانی که تقوا پیشه کنند، آخرت بهتر از دنیا است، تصریح کرد: بندگان همواره باید به ایمان به خدا و ایمان به رسول خدا(ص) متصل و متوسل باشند.

مفسر مجلس جزءخوانی «نوای ملکوت» شهر بوشهر ادامه داد: هدایت خدا به حقیقت هدایت است و تکلیف ما انسان‌ها «وَ أُمِرْنا لِنُسْلِمَ لِرَبِّ الْعالَمِينَ» است. پس نتیجه می‌گیریم که خدای تو به صلاح عالمیان بصیر و داناست.

وی بیان کرد: سفرهای علمی و عبرت‌آموز یکی از توصیه‌های دین مبین اسلام و آیات نورانی قرآن است که انسان را با آداب و رسوم آشنا می‌کند.

امام جمعه موقت بوشهر با تأکید بر اینکه مسئله خویشاوندی نباید مانع از نهی از منکر شود، گفت: پیام برخی از آیات قرآن کریم این است که مردم را با دلیل قانع‌کننده و نصیحت دلسوزانه، به راه خدا دعوت کرده و با آن‌ها بحث و مناظره کنید.

وی با اشاره به اینکه کسانی که برای رهایی از ظلم، صبر، توکل و در نهایت مهاجرت می‌کنند زندگی سالم و راحتی در دنیا و آخرت روزی‌شان می‌شود، عنوان کرد: جامعه‌ای که کفران نعمت کند دچار ناامنی، فقر و رکود اقتصادی می‌شود. پس بهترین سند راهگشا این است که ثروتمندان باید به زیردستان خود و به نیازمندان کمک کنند تا همه از نظر استقلال مالی با هم برابر شوند.

یادآور می‌شود، مجلس تفسیر و جزءخوانی «نوای ملکوت»، به مناسبت ماه مبارک رمضان امسال، همه روزه، ساعت ۱۶، به‌صورت برنامه زنده تلویزیونی از سیمای شبکه استانی صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha