نشست مدیران مؤسسات قرآنی بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4096217
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

نشست مدیران مؤسسات قرآنی بوشهر برگزار شد

نشست مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر، حضرت زینب(س)، شهید مهدی رازی با حضور معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان در راستای ارزیابی و توانمندسازی فعالیت‌های مؤسسات فرهنگی برپا شد.

نشست مدیران مؤسسات قرآنی بوشهربه گزارش ایکنا از بوشهر، وحید حیدری، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر، امروز، دهم آبان‌ماه، در دیدار صمیمانه با مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر، حضرت زینب(س) محله تنگک ۱ و شهید مهدی رازی محله تنگک ۲، در راستای ارزیابی و توانمندسازی فعالیت‌های مؤسسات فرهنگی و آموزشی و قرآنی در محل دفتر این معاونت برگزار شد. 

معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر در این جلسه با اشاره به اینکه رسالت آموزه‌های قرآن کریم بر اساس گفتمان «هُدًى لِلنَّاسِ» و «هُدىً لِلْمُتَّقِينَ‌» است، اظهار کرد: در واقع هدایت هدف اصلی قرآن کریم است. 

وی افزود: باید برنامه‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی و حتی فرهنگ عمومی، فرهنگ شهروندی و فرهنگ خدمت‌رسانی را در جامعه مبتنی بر آیات کلام‌الله تدوین، تبیین و به پیش ببریم. 

حیدری با ابراز اینکه مؤسسات باید به سمت تخصصی شدن و خوددرآمدی بروند و همچنین باید فضاهای فعالیت‌های آموزشی حوزه قرآن و عترت را بر اساس رسالت ذاتی مرتفع کند، گفت: حلقه‌های میانی مدیران قرآنی و فرهنگی، رابط انقلاب قرآنی ایران با سایر اقشار جامعه هستند. یعنی این حلقه‌ها رابط بین مردم و سایر نهادهای متولی و فرهنگی در راستای هم‌افزایی فعالیت‌های تشکیلاتی هستند. 

حامد یوسفی، معاون آموزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر با بیان اینکه راهکارهای علمی و عملی با مبانی امیدبخشی به‌دست مدیران متخصص فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است، تصریح کرد: کار فرهنگی و رفع موانع اجتماعی یک کار و فرآیندی زمان‌بر است و باید در یک برنامه جهادپایه پروژها را با مهندسی فرهنگی خاص مرحله به مرحله به پیش برد.لذا بهتر است برای کارکرد عمومی و تخصصی مؤسسات بر روی تفکیک برنامه‌های راهبردی و بنیادین و پروژه‌محور برنامه‌ریزی کنیم. 

طراحی سامانه دیجیتال «شفق» و «رعد»

یوسفی اظهار کرد: طراحی درگاه اینترنتی «شفق» با هدف معرفی شبکه فعالیت‌های قرآنی در سامانه دیجیتالی «رعد» با محوریت رصد علمی و فرهنگی دستگاه‌های متولی و تشکل‌های مردمی به‌عنوان یکی از طرح‌های برنامه‌‌محور است که به‌همت معاونت آموزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر راه‌اندازی شده است. 

یادآور می‌شود، در این جلسه ابراهیم کامران، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی، زینت خُرند، کارشناس قرآن و عترت، حامد فکوری، سردبیر اندیشکده بین‌المللی «طلوع»، نسرین دُرتاج، کارشناس قرآن و عترت، زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر نیز جهت تعامل و همفکری حضور داشتند. 

خبرنگار امیرحسین مؤمنی 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha