دوره «تبیین و تدبر در خطبه غدیر» در بوشهر برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4071628
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

دوره «تبیین و تدبر در خطبه غدیر» در بوشهر برگزار شد + فیلم

کلاس مجازی «تبیین و تدبر در خطبه غدیر» با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و خانواده‌های مشارکت‌کننده در طرح ملی «ستاره‌های زمین» از سوی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» در مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلین علی صبوحی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز ۲۷ تیرماه، در کلاس مجازی «تبیین و تدبر در خطبه غدیر»، که به‌همت اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «طاها» بوشهر و با همکاری مؤسسه تدبر در «کلام وحی» و بنیاد بین‌المللی غدیر، ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و خانواده‌های مشارکت‌کننده در طرح ملی «ستاره‌های زمین» برگزار شد، اظهار کرد: روز غدیر‌ خم یک تاریخ است، تاریخی که ابتدایش مدینه است و میانه‌اش کربلا و و انتهایش ظهور حجت خداست. 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این مطلب که پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در بخشی از فرازهای خطبه‌های غدیر‌خم خطاب به مردم و در حضور تمام فرق مسلمین در حج سال دهم هجری فرمودند: می‌دانید چرا خداوند نور را به واسطه وجود من و سپس علی(ع) و فرزندانش تداوم بخشیده است و باید باقی بماند؟، افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) فرمودند «مَعَاشِرَ النّاسِ! النُّورُ مِنَ اللهِ عَـزَّوَجـَلَّ مَسلُوکٌ»، ای مردم، نور خدای عـزّوجل در وجود من کشیده شده و جریان یافته است، منم آن سراج منیری که نور خدا در وجود من هست، حتی با رفتن و هجرت ارتحالیم، همچنان این نور، در زمین و زمان باقی خواهد ماند. حضرت محمد(ص) در ادامه فرمودند «ثُمَّ في عَلِيِّ بنِ أبی‌طالِبٍ(ع)»، سپس این نور در وجود علی(ع) مسلوک است، و «ثُمَّ فِي النَّسلِ مِنهُ» بعد از آن در نسلی از امیرالمؤمنین امام علی(ع) این نور تداوم می‌یابد، تا «إلَي القائِمِ الـمـَهـدِيِّ(عَـجـَّلَ اللهُ تَـعـالي فـَرَجـَهُ الشَّریف)»، تا وقتی که این نور به وجود ذی‌جود امام زمان من و شما حضرت مهدی موعود(عج) برسد. 

کلاس مجازی «تبیین و تدبر در خطبه غدیر» در مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر برگزار شد + ویدئوکست

حجت‌الاسلام صبوحی با بیان این مطلب که مقصد این نور کجاست؟، گفت: مقصد این نور اینجاست که «الَّـذي یَـأخــُذُ بِحَقِّ‌اللهِ وَ بِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا»، او کسی است که می‌آید و حق خدا را می‌ستاند، و حاکمیت بر زمین، حق خداست، که زمین را و زمینیان را خَلق کرده است و حاکمیت بر زمین، حق شیطانیان نیست که حتی ابلیس و شیطانیان شاهد خَلق عالَم نیز نبوده‌اند. 

امتداد نور حقانیت و دیانت  

وی ادامه داد: چه کسی باید بر زمین حکومت کند؟، نور و یا ظلمت و گمراهی؟. پس این نور باید این قدر در زمین بماند تا حق خدا را و حق پیغمبر را و حق اهل‌ بیت(ع) را، که همه نور خداست، به عظمت ذکر «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله»، ستانده شوند. 

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha