درخشش نوجوان بوشهری در مسابقات شوق تلاوت
کد خبر: 4042607
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

درخشش نوجوان بوشهری در مسابقات شوق تلاوت

مدیرعامل مؤسسه قرآنی طاها بوشهر گفت: ابوالفضل عدالت‌خواه از قرآن آموزان بوشهری در مسابقات شوق تلاوت حائز مقام دوم در رشته قرائت تقلیدی سبک مصطفی اسماعیل شد.

طرح ملی شوق تلاوت زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر به‌عنوان مجری استانی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا، در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر، اظهار کرد: مسئولیت اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر با هدف آموزش و تربیت نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن به مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر واگذار شد. 

کشاورزنیا با اشاره به افتخار‌آفرینی نوجوان قرآنی مجموعه شباب‌الرضا بوشهر در مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن طرح ملی شوق تلاوت با حضور 700نفر از راه‌یافتگان ۲۲ استان در مشهد، بیان کرد: ابوالفضل عدالت‌خواه از بوشهر حائز مقام دوم در رشته قرائت تقلیدی سبک مصطفی اسماعیل شد و محمد گردویی از خراسان‌رضوی و امیرحسین پارسامهر از لرستان به ترتیب به مقام اول و سوم دست یافتند. همچنین محمدسجاد سالاری از مرکزی، محمد باقری از آذربایجان‌شرقی، امیرمحمد احمدی از خراسان‌رضوی در سبک عبدالباسط رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند. 

دبیر استانی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا در بوشهر ادامه داد و گفت: در سبک غیر تقلیدی نیز احسان فاطمی از خراسان‌رضوی، محمدصادق صارمی از خراسان‌رضوی رتبه اول و دوم را کسب کردند و رتبه سوم به صورت مشترک به سیدمحمدجواد هاشمی و صالح زاهدمقدم از خراسان‌رضوی رسید. همچنین در رشته قرائت تقلیدی سبک محمدصدیق منشاوی نیز به ترتیب امیرمحمد نجیمی از خراسان‌رضوی، محمدعلی نقدی از مرکزی و مصطفی سلیمی از آذربایجان‌شرقی توانستند به مقام‌های اول تا سوم برسند. 

وی با تأکید بر اینکه نخبه‌پروری قرآنی در تمامی رشته‌ها با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی دانشجویی و پایگاه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی و بقاع متبرکه و مساجد یکی از مهمترین توصیه‌های امامین انقلاب در بحث مدیریت دانش‌بنیان علم و فناوری است، افزود: فعالیت‌ها و کارهای تربیت‌محور دینی و قرآنی نشاط و رشد خاصی دارد و دارای مقام مقدس و ریشه‌های الهی و عاقبت‌بخیری و رستگاری است که در این رابطه باید با پیوست‌های دانش‌بنیان بر محور ولایتمداری، عزت‌آفرینی، اسلام‌خواهی، مردم‌داری و خدمت‌رسانی، انقلابی‌گری، استکبارستیزی، سبک‌ زندگی استوار و توحیدی، شهادت‌طلبی و جهادگری در راه خدا گام برداشت و نسل آینده را بر اساس این موازین شرعی و عقلی تربیت و کادرسازی و به جامعه تحویل داد. 

برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه نخبگان قرآنی 

وی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی مناطق شهری و روستایی، اظهار کرد: دومین ترم طرح ملی تلاوت مجموعه قرآنی شباب‌الرضا کشور در دو کلاس آموزشی ویژه بانوان با استفاده از روش تقلیدی مصطفی اسماعیل و عبدالباسط و تعداد دو کلاس آموزشی ویژه آقایان در سبک تقلیدی منشاوی و شحات طی ۵۶ جلسه ویژه قرآن‌آموزان نوجوان و نخبه سرتاسر کشور در رشته‌های حفظ، مفاهیم، تجوید و قرائت تقلیدی، از ۲۳ اسفندماه، توسط مؤسسه قرآنی طاها بوشهر شروع و با نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود. 

راه‌اندازی شبکه جامعه قرآنیان ولی‌عصر(عج) در جنوب کشور

وی در پایان با بیان اینکه رسانه‌های دینی و انقلابی به عنوان عضو اصلی جامعه قرآنی کشور در عرصه تبلیغ، تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی فعال هستند، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت را در طرح سراسری پویش خانگی قرآن در تمامی استان‌ها با حضور و مشارکت سایر اقشار تاثیرگذار جامعه پیش ببریم اقدام به تشکیل و راه‌اندازی نخستین شبکه جامعه قرآنیان ولی‌عصر(عج) در جنوب کشور کرده‌ایم و تعداد این شبکه‌ها در سطح کشور بر اساس منشور رسالتی و اساسنامه ابلاغی در راستای تعالی و پویایی برنامه‌های جهادی و فرهنگی در عرصه قرآن و عترت و شهدا، مواسات مؤمنانه، تحکیم خانواده‌ها و رسیدگی به امورات مردمی به پنج نقطه جغرافیایی تقسیم خواهد شد.

وی گفت: در این رابطه از تلاش‌های کارشناسان فرهنگی و قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی در تمامی شهرها قدردانی می‌کنیم که در شناسایی مجموعه پویش‌های خانگی قرآن همراه مجموعه جامعه فرهنگی قرآنی عصر و کارگره قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) هستند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha