جشن روزه‌اولی دانش‌آموزان در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4135424
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

جشن روزه‌اولی دانش‌آموزان در بوشهر برگزار شد + عکس

در دومین مراسم قرآنی «سقای دشت کربلا» ویژه ماه مبارک رمضان از ۱۰۰ فرزند دانش‌آموز روزه‌اولی‌ کارکنان شرکت صنعت آب و برق استان در حسینیه فرات محله سردار شهید علیرضا ماهینی منطقه دو بندر بوشهر تجلیل شد.

تجلیل مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر از روزه اولی‌ها

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم «سقای دشت کربلا» برای دومین سال پیاپی شامگاه، ۲۹ فروردین‌ماه در حسینیه فرات محله سردار شهید علیرضا ماهینی منطقه دو بندر بوشهر با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان برگزار شد.

در این مراسم قرآنی از ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان کارکنان مجموعه آب منطقه‌ای، آبفا و شرکت برق وزارت نیرو به‌عنوان روزه‌اولی‌های این محفل تجلیل شد.

علی محمدی، رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان بوشهر در این محفل تجلیل از فرزندان کارکنان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا همکاران و خانوادههای محترم آن‌ها بیش از پیش از قرآن و فضای معنوی بهره ببرند. 

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان بوشهر افزود: امسال نیز همانند سنوات گذشته، مجموعه‌ای از کلاس‌های آموزشی با تاکید بر آموزش قرآن و احکام جهت فرزندان شاغلین صنعت آب و برق استان بوشهر در این حسینیه برگزار گردید. 

محمدی خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها که با حضور مدرس برتر قرآنی استان و استقبال پرشور کودکان و نوجوانان برگزار گردید، علاوه بر آموزش روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآنی، فضایی بانشاط جهت سپری کردن اوقات فراغت فرزندان همکار را نیز فراهم ساخته است. 

وی ضمن تقدیر از کلیه دست اندرکاران برپایی دوره‌های مذکور گفت: با توجه به استقبال مناسب از کلاس‌های برگزار شده و همچنین مراسمات دینی و فرهنگی ماه مبارک رمضان، این مراسمات و کلاس‌ها در دیگر ایام سال نیز بدون وقفه ادامه خواهد یافت. 

پُرشدن ۷۲ درصدی حجم سدهای استان بوشهر 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با بارش‌های مطلوب سال گذشته این استان نسبت با سایر استان‌ها، به شکل متوسط ۷۰ درصد حجم سدهای بوشهر از آب پر شده است. و هم اکنون ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان بوشهر ذخیره شده که ۷۲ درصد حجم سدها را شامل می‌شود. 

وی افزود: سد تنگ ارم و ارغون با ۱۰۰ درصد و سد رئیسعلی دلواری با ۷۰ درصد بیشترین و کمترین ظرفیت آبگیری داشته‌اند هر چند سدهای اَخَند و باغان که سال گذشته به مرحله آبگیری رسیدند توانسته‌اند حجم خیلی خوبی از آب را ذخیره‌سازی کنند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: این استان ۶ سدمخزنی در مرحله بهره‌برداری دارد که پارسال آبگیری ۲ سد آغاز و به این مجموعه اضافه شد. 

محمدی عنوان کرد: سدهای استان بوشهر در مجموع قابلیت ذخیره‌سازی ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب را دارند که در سال آبی ۱۴۰۰، ۱۶۰ میلیون مترمکعب و در سال گذشته، ۳۱۸ میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی داشته‌اند. 

وی یادآور شد: یکی از مزیت‌های سدهای استان ذخیره‌سازی آب شرب است که در سدهای ارغون و تنگ‌ارم به خوبی نمایان است. 

محمدی با اعلام سرریزشدن برخی از سدهای استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد در سال آبی کنونی گفت: با توجه به این که در کنار آب‌شیرین‌کن‌ها، بخشی از آب شرب بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که در تابستان امسال با تنش کم‌آبی کمتری مواجه باشیم هرچند مدیریت بهینه مصرف می‌تواند مشکل بخش‌هایی از استان که در گرفتن آب دچار مشکلاتی هستند را کمتر کند. 

ضرورت ترویج و پخش محافل جزءخوانی بوشهر در شبکه‌های سراسری رسانه ملی

علیرضا یزاف، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور فعالیت‌های قرآنی، نیز با تقدیر از اقدام ارزشمند شرکت‌های صنعت آب و برق استان بوشهر در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در دستگاه‌هایی که با ماموریت‌های مختلف در حال خدمت رسانی به مردم هستند امری بسیار ارزشمند است. 

وی اظهار کرد: انسجام و وحدت رویه در فعالیت‌های فرهنگی وزارت نیرو شایسته توجه ویژه است و می‌تواند به عنوان رویه ای برای سایر دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود. 

مشاور استاندار بوشهر در امور قرآنی تصریح کرد: آمیخته شدن فضای مساجد و نمازخانه‌ها و حسینیه‌ها به مسائل فرهنگی به ویژه برای جوانان، از جمله فرامین رهبر معظم انقلاب است و حسینیه فرات با توجه به فعالیت‌های مختلفی که در سنوات مختلف از آن سراغ داریم، نمونه‌ای شایسته از انتقال این پیام است. 

یزاف از فعالیت‌های راهبردی و دانش‌پایه آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در حوزه برنامه‌ریزی‌های قرآنی و پیوست‌نگاری فرهنگی قدردانی کرد و گفت: می‌بایست تمامی نهادهای متولی و سایر زیرساخت‌های رسانه‌ای و کارگزاران مؤسسات قرآنی و تشکل‌های مردمی تلاش کنند که در طول سال، محافل جزءخوانی قرآن کریم شهرها و روستاهای استان بوشهر در سیمای بیش از ۱۰ شبکه تلویزیونی مراکز استان‌ها و شبکه‌های سراسری رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران پخش زنده شود. و اگر این امر تحقق یابد، کمک شایانی به ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی چهره‌های نوجوان و جوان جامعه قرآنی و تفسیرخوانان این دیار متمدن و استعمارستیز می‌کند. 

برنامه‌های فرهنگی این آیین با اجرای گروه سرود و تئاتر، برگزاری مسابقه با حضور طلاب حوزوی، سخنرانی علیرضا یزاف، استاد دانشگاه فرهنگ و هنر و مشاور امور قرآنی استاندار بوشهر، اقامه نماز جماعت، ضیافت افطاری و اهدای بسته فرهنگی همراه بود.


امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
captcha