پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4095751
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر برگزار شد + عکس

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، روز گذشته در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومیبه گزارش ایکنا از بوشهر، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، شامگاه هشتم آبان‌ماه، در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر با تلاوت ابوالفضل عدالت‌خواه برگزار شد. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در این جلسه اظهار کرد: نظام سلطه با تهاجم ترکیبی به‌دنبال تهاجم تخریبی چهره انقلاب و اقتدار ملی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی است. 

امام جمعه بوشهر در ادامه هجمه دشمنان را به زائران بی‌دفاع و مظلوم در حرم اهل‌بیت(ع) و در محل آستان مقدس شاهچراغ(ع) شهر شیراز محکوم کرد و افزود: خداوند به‌عنوان ولی شهدا و منتقم خون شهدا است و خون شهدا یک خط مقاومت در مقابل توطئه‌های دشمنان انقلاب خواهید کشید. 

وی ادامه داد: اقتدار و پیشرفت ایران در صحنه‌های ملی و بین‌المللی با هدایت‌های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیش می‌رود و پیروزی از آن جامعه ایمانی و انقلابیون است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه ما بارها در استان بوشهر حرکت استکباری جهان استعمار را شکست داده‌ایم، تصریح کرد: روز مبارزه ضداستعماری زنان ایران در تقویم ملی تدوین و نام‌گذاری شود. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از برگزاری همایش ملی نقش زنان استان بوشهر در مبارزه با استعمار خبر داد و افزود: همزمان با سالروز مبارزه زنان استان بوشهر با استعمار انگلیس همایش ملی نقش زنان ایران در مبارزه با استعمار ۱۴ و ۱۵ آبان در ۲ شهرستان بوشهر و دشتستان برگزار می‌شود. 

درخشش ملی شورای فرهنگ عمومی بوشهر 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد: شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر با داشتن امتیازات لازم بر اساس شاخص‌های تعیین شده در سال ۱۴۰۰ به عنوان شورای فرهنگ عمومی برتر کشور معرفی شد و از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد‌اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت. 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلین یوسف جمالی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، در این جلسه، گفت: مراسم بزرگداشت روز مبارزه ضد استعماری زنان، ۱۴ آبان‌ماه ساعت ۱۰ در سالن تالار لیان شهر بوشهر برگزار می‌شود. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه افزود: افتتاح نمایشگاه چندرسانه‌ای و کتاب با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی بوشهر در فرهنگسرای شیخ حسین چاه‌کوتاهی و نیز تألیف و رونمایی از سه کتاب در رابطه با تاریخ استعمارستیزی استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این مراسم پاسداشت حماسی است. 

وی بیان کرد: همچنین مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه به‌مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از محل میقات شهدای بسیج مرکزی سپاه مالک‌اشتر شهرستان بوشهر تا مصلای نمازجمعه هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان سخنران این آیین خواهد بود.

برپایی جشن ازدواج آگاهانه و پایدار ویژه دانشجویان 

حجت‌الاسلام رضا جمالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر به ارائه گزارشی از روند سند ملی ازدواج دانشگاهیان در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و بیان کرد: اجرای طرح «همسفر تا بهشت» ویژه جشن ازدواج دانشجویی در راستای ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار برنامه‌ریزی شده است و طرح «دُردانه» در راستای تکریم زوجین دانشجو و فرزندآوری در دستور کار عملیاتی این نهاد است. تمامی دانشجویان در خصوص طرح همرسان و همسان‌گزینی می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۷۱۷۰۰۷۸۹ ارتباط برقرار کنند. 

روستامحوری هفته کتاب 

عبدالرحیم افروغ، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر، در این جلسه با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۰۰ برنامه عملیاتی به‌مناسبت هفته کتاب در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده است، گفت: روستای گورک سادات شهرستان بوشهر به‌عنوان روستای برتر کتابخوانی کشور در سال‌جاری انتخاب شد و اختتامیه این طرح ملی ۱۴ آبان‌ماه در این روستا برگزار خواهد شد. 

گفتنی است، در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از ابوالفضل عدالت‌خواه، به‌عنوان نفر برگزیده مقام دوم مسابقه قرآنی «شباب‌الرضا(ع)» در رشته قرائت تقلیدی سبک استاد مصطفی اسماعیل، از سوی آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر تجلیل شد. 

برگزیده طرح ملی «شباب‌الرضا(ع)» در جلسه شورای فرهنگ عمومی بوشهر تجلیل شد + عکس

 

انتهای پیام
captcha