آیین معارفه امام جمعه جزیره خارگ
کد خبر: 4122550
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
با حضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری صورت پذیرفت

آیین معارفه امام جمعه جزیره خارگ

حجت الاسلام محمود کارگر، طی حکمی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و با حضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری به‌عنوان امام جمعه جدید جزیره خارگ معارفه و منصوب شد.

تکریم از حجت‌الاسلام حاج‌شیخ موسی کمالی

به گزارش ایکنا از بوشهر، با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، عصر چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه، ضمن قدردانی از خدمات ۱۷ ساله حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ موسی کمالی در سنگر امامت جمعه جزیره خارگ، حجت‌الاسلام محمود کارگر را به‌عنوان امام جمعه جدید این جزیره معارفه و منصوب شد.

بهره‌گیری از آموزه‌های تربیتی قرآن 

در این مراسم که در محل سالن کنفرانس بخشداری این جزیره برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ موسی کمالی، امام جمعه سابق جزیره خارگ و مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت  با اشاره به اتحاد و همدلی کم‌نظیر مردم شیعه و سنی در جزیره گفت: خدمات و فعالیت امام جمعه در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار در اتحاد و تقویت همدلی است و سایر اقشار باید توجه داشته باشند که رمز موفقیت ملت مسلمان در پیروی از سیره پیامبر اسلام(ص) و آموزه‌های بصیرتی و تربیتی قرآن کریم است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، نیز در این آیین معارفه و تکریم، اظهارکرد: تاریخچه زندگی مردم جزیره خارگ بر مبنای مقاومت و استقامت در سایه وحدت و ولایتمداری بوده است و کارنامه درخشان ایثار و مجاهدت این جزیره در هشت سال دفاع مقدس تابان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه نمازجمعه آئین عبادی سیاسی، اجتماعی و خدماتی و یک فریضه جامع است، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ موسی کمالی از ائمه جامع ما و در میان جامعه روحانیت کشور شناخته شده بودند، وی ۱۷ سال تلاش خالصانه در حوزه مختلف فرهنگی، سیاسی، رفاهی و بهداشتی داشتند، در بحث اتحاد اهل سنت و تشیع در این جزیره میدان‌دار بودند، حجت‌الاسلام شیخ محمود کارگر نیز فردی جهادی، انقلابی و فعال است.

معارفه حجت‌الاسلام محمود کارگر

شیخ احمدرضا کنعانی، امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ، با تاکید بر اینکه سرمایه‌ انسانی به‌ عنوان بزرگترین ثروت ملی و ارزش‌افزوده جزیره در عرصه اعتلای دین اسلام و فرامین امامین انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد: در جزیره خارگ از دیرباز برادران و خواهران تشیع و اهل تسنن در کنار هم و با صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند و در مناسبت‌های شادی و عزای همدیگر شرکت می‌کنند.

محمدرضا دشتی‌زاده، بخشدار ویژه جزیره خارگ این جزیره مقاوم را مهد تمدن و فرهنگ و دارای مردمی، دلسوز، انقلابی و ولایی دانست و تصریح کرد: تبیین سیاست‌های کلی نظام، تبیین اندیشه‌های رهبری فرزانه و امید بخشی به جامعه به‌عنوان یکی از وظایف ائمه جمعه با استفاده از پیوست‌نگاری فرهنگی و نقشه آمایشی و منطقه‌ای و نیازهای روز است.

حسین شریفی‌نسب

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha