مراسم اختتامیه پنجمین مسابقات قرآنی «الفجر» در دیر برگزار شد
کد خبر: 4121836
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

مراسم اختتامیه پنجمین مسابقات قرآنی «الفجر» در دیر برگزار شد

آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآن «الفجر» به‌ همت مؤسسه قرآنی نسیم سحر و کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد دهه فجر شهرستان دیر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآن «الفجر»، امروز، ۲۴ بهمن‌ماه، به‌همت مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت نسیم سحر، کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد دهه فجر، اداره گاز و فرمانداری شهرستان دَیر و با حضور رضا نجفی، عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج‌فارس و حافظ بین‌المللی و مؤلف و پژوهشگر قرآن در محل مصلای شهدای محراب این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دَیر، در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: عبدالله محبوبی، عباس هاشمی، محمد انگشتبه، زهرا کشاورز، وجیهه درویشی و فاطمه بحرانی عهده‌دار داور رشته‌های تجوید، صوت و لحن، حسن حفظ، وقف و ابتدا در پنجمین مرحله از مسابقات قرآن «الفجر» بودند.

امام جمعه بندر دَیر افزود: ۱۱۳ نفر از قاریان و حافظان استان بوشهر در رشته‌های قرائت تحقیق و تدویر و حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ و ۱۰ جزء در رده سنی بزرگسالان و قرائت تقلیدی، حفظ ۱۰، ۵، ۳، ۱ جزء قرآن در رده سنی نونهالان به میزبانی شهرستان دَیر و با حضور سیدعبدالحمید حسینی به‌عنوان استاد راهنمای مسابقات قرآنی به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه محمد‌ حسین رضایی‌نیا، علی آدمیت‌نسب و رضا حیدری‌پور از دیر به ترتیب در جایگاه اول تا سوم رقابت‌های رشته قرائت تقلیدی قرار گرفتند، بیان کرد: میلاد میگلی و عبدالعزیز کمالی به مقام اول و دومی در رشته حفظ کل قرآن راه یافتند و همچنین نیز به ترتیب مقام اول تا سوم رشته حفظ ۲۰ جزء به محمد شادور از بوشهر، علی زارعی از خورموج و عبدالکریم گرگین از برازجان رسید.

امام جمعه بندر دَیر با بیان این مطلب که علی‌اکبر خواجه از دیر حائز رتبه اول حفظ ۱۰ جزء نونهالان شده است، ادامه داد: سیدوحید حسینی از بوشهر، سیدحامد ابطحی از بوشهر و رضا یوسفی از بوشهر به‌عنوان نفرات اول تا سوم رشته قرائت تحقیق بزرگسالان انتخاب شدند و محمدمهدی انگالیان از بوشهر، سیدعلی موسوی‌نژاد از دشتستان و صادق غریبی‌خورموجی از بوشهر نیز حائز رتبه‌های اول تا سوم رشته تدویر بزرگسال شدند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه ام‌البنین خواجه از دیر، فاطمه خوشدل از دیر و  فاطمه‌زهرا آبدونی از دیر به ترتیب حائر رتبه‌های برتر اول تا سوم در رشته حفظ ۱ جزء شدند، اضافه کرد: محمدحسین داوری از دیر موفق شد که به رتبه برتر رشته حفظ ۳ جزء نونهالان دست یابد و همچنین نیز رتبه اول و دوم رشته حفظ ۵ جزء نونهالان به ترتیب به علی‌اصغر خواجه از دیر و عبدالحمید سخاوت‌زاده از دیر رسید.

وی با اعلام اینکه رتبه اول رشته حفظ ۳ جزء نونهالان به زینب عندلیب از دیر رسید، گفت: حکیمه درویشی، سیده‌زهرا رضوان‌نژاد و زهرا ایزدی از دیر در رشته تدویر رتبه اول تا سوم را به‌دست آوردند و مریم حیدری، مهتاب دوراهکی و زینب رحیمی از دیر به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم در رشته حفظ ۵ جزء شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دَیر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد رتبه‌های برتر پنجمین دوره مسابقات «قرآن الفجر» به جوانان دیری رسید، اظهار کرد: مقام اول تا سوم رشته حفظ ۱۰ جزء به ترتیب به امینه زارعی از دیر، عاطفه جمالی از کنگان و فاطمه سخاوت‌زاده از دیر رسید و همچنین نیز عذرا محمدحسینی از کنگان، نصیبه بحرینی و شهلا احمدی از دیر به ترتیب حائر رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ ۲۰ جزء شدند.


پنجمین دوره مسابقات «قرآن الفجر» برگزار شد

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha