برگزاری کلاس آموزشی سومین دوره ارتقای حافظان و قاریان قرآن کریم + فیلم و عکس
کد خبر: 4110574
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

برگزاری کلاس آموزشی سومین دوره ارتقای حافظان و قاریان قرآن کریم + فیلم و عکس

محسن یار‌احمدی در کلاس‌ آموزشی تخصصی صوت و لحن حافظان و قاریان قرآن گفت: لحن به معنی ملودی در خدمت کلام است.

کلاس آموزشی سومین دوره ارتقای حافظان و قاریان قرآن کریم

به گزارش ایکنا از بوشهر، امروز هشتم دی‌ماه، اولین و دومین جلسه آموزشی کلاس‌ تخصصی صوت و لحن (قرائت سطح ۷) ویژه سومین دوره ارتقای حافظان و قاریان قرآن کریم، به‌همت شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» مؤسسه قرآنی طاها و با مشارکت اداره امور‌ قرآنی اوقاف و امورخیریه و دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی و با تدریس استاد محسن یار‌احمدی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن، در دو نوبت صبح و عصر در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری و فرهنگ و ارشاد‌اسلامی مرکز استان برگزار شد.

محسن یاراحمدی، مدرس، داور و قاری بین‌المللی قرآن در این جلسه به تبیین نحوه امتیازدهی داوران رشته لحن ترتیل در مسابقات قرآن در بخش‌های جاذبه کلی تلاوت، اسلوب ترتیل، قدرت نغمه‌پردازی، تنظیم و قفلات، تکیه‌های صوتی، القاء معانی، تحریرها، نوآوری، تنوع ردیف و... پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: هر هنری مختصات خاص خودش را دارد مثلا طنین استاندارد در ترتیل تفاوت‌هایی با طنین صدا در تحقیق دارد.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم همچنین افزود: لحن به معنی ملودی در خدمت کلام است.

یار‌احمدی گفت: رعایت نظم آهنگ و ریتم، توازن مکث‌ها و توازن مدود عارضی، فصاحت و فصیح‌خوانی، عدم‌استفاده از مولودی‌ها، موتیف و قفله‌های تحقیق، عدم‌استفاده از فواصل دور به‌صورت آنی از نُت اول به نُت هشتم و دوازدهم در یک نفس، از اسالیب ترتیل است.

وی اظهارکرد: برای انتقال‌های غیر هم‌پایه باید از مقام بیات و دیگر مقامات یعنی با در نظر گرفتن نسبت بالایی و پایینی تلاوت، استفاده کنیم.

در سومین دوره ارتقای حافظان و قاریان نیز محمدجواد احمدی‌منفرد، رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی، زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها، علی‌اکبر مداح، رئیس اداره امور‌قرآنی اوقاف و امورخیریه و حامد فکوری، دبیر خبرگزاری بین‌المللی قرآن شعبه بوشهر حضور داشتند.

یادآور می‌شود، سومین و چهارمین جلسه آموزشی کلاس‌ تخصصی صوت و لحن (قرائت سطح ۷) با حضور حافظان و قاریان قرآن کریم و به‌همت شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» مؤسسه قرآنی طاها، صبح و عصر جمعه نهم دی‌ماه، در محل سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

محسن یاراحمدی، داور بین‌المللی قرآن کریم
 


امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha