برگزاری کلاس مجازی مذاکره و مهارت‌های زندگی اجتماعی
کد خبر: 4154148
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
به‌همت مؤسسه قرآنی طاها بوشهر انجام شد؛

برگزاری کلاس مجازی مذاکره و مهارت‌های زندگی اجتماعی

کلاس مجازی مذاکره و مهارت‌های زندگی اجتماعی از سوی مؤسسه قرآنی طاها بوشهر و با همکاری مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا به‌شیوه برخط بر روی شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» این مؤسسه برگزار شد.

هاجر محمدی، کارشناس روانشناسی و سبک زندگی متعالی مؤسسه قرآنی طاها

به گزارش ایکنا از بوشهر، نخستین کلاس آموزش مجازی با موضوع مذاکره و مهارت‌های زندگی اجتماعی، ظهر ۱۹ تیرماه، به‌شیوه برخط بر بروی شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» مؤسسه قرآنی طاها بوشهر و با همکاری مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فراجا و اداره‌کل ثبت‌احوال بوشهر، ویژه ترم تابستانه و اوقات فراغت خانواده‌ها و قرآن‌آموزان دانش‌آموز و دانشجو با هدف اجرای طرح ملی «ردا» در مؤسسه امور خانواده و پیوند سبز بوشهر برگزار شد.

هاجر محمدی، کارشناس روانشناسی و سبک زندگی متعالی مؤسسه قرآنی طاها، در این دوره آموزشی اظهار کرد: مردم اغلب به مذاکره به‌عنوان یک بازی برد و باخت نگاه می‌کنند، در حالی که در واقعیت، مذاکره یک موقعیت برد ـ برد است.

مربی آموزشی مؤسسه قرآنی طاها بوشهر با بیان این مطلب که توانایی مصالحه یا توافق در بحث به‌نحوی که به نفع همه باشد، سنگ‌بنای مذاکره‌ موفق است، افزود: این توانایی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بین‌فردی است که به حل تعارضات و مشکلات کمک می‌کند.

آموزش؛ مهم‌ترین زیربنای کارآمدی و سلامت اجتماعی جامعه

محمدی با اشاره به اینکه فضای شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجازی برای تمامی گروه‌های مختلف سنی خطرآفرین و محیطی رها و بحرانی است، عنوان کرد: تهدید به افشای عکس و فیلم خصوصی یکی از آن‌دست خطرات رهاشدگی بیش از اندازه در شبکه‌های اجتماعی و مجازی است که ممکن است خانواده‌ها مورد تهاجم صیادان و جلادان این عرصه قرار بگیرند.

وی در ادامه آموزش مهارت‌محور و قدرت مذاکره علمی را مهم‌ترین زیربنای کارآمدی و سلامت اجتماعی جامعه خواند، گفت: شخصی که عکس و فیلم خصوصی تهیه شده از دیگری را وسیله تهدید به‌منظور اخاذی، سوء استفاده جنسی و به‌طور کلی هر منظور نامشروع و غیرقانونی دیگر قرار دهد، به مجازات دو تا پنج سال حبس، 10 سال محرومیت از حقوقی اجتماعی و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

کارشناس روانشناسی و سبک زندگی متعالی مؤسسه قرآنی طاها، به بیان و تبیین نکاتی در خصوص مهارت مدیریت زمان پرداخت و اذعان کرد: مدیریت زمان به شما کمک می‌کند که به وظیفه‌تان عمل کنید، فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی و سازماندهی کرده و تحت فشار، به‌خوبی کار کنید، و همچنین نیز اضطراب را کاهش می‌دهد و شما را قادر می‌سازد اهداف‌تان را با موفقیت تعیین کنید. به همین علت است که برای سازمان‌دهی و عمل به اولویت‌های خود، باید زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای با اشاره به مزیت‌های مهارت‌های مربوط به مدیریت زمان، گفت: دانستن اینکه چگونه از وقت خود پربارتر استفاده کنید و منظم بمانید، تعیین اولویت‌ها و نه گفتن به چیزهایی که فوری نیستند، احساس اضطراب کمتر و داشتن انرژی برای انجام موفقیت‌آمیز کارها به‌عنوان بخشی از مهارت‌های مربوط به مدیریت زمان در زندگی انسان‌ها است که موجب تعالی و فرح‌بخشی اجتماعی می‌شود.

محمدی با عنوان این مطلب که پدیده پیوند ناموفق زناشویی که منجر به طلاق و ایجاد بحران در بنیان خانواده‌ها می‌شود، بزرگ‌ترین آسیب نزولی به بحث جوانی جمعیت و عمق‌بخشی به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است، اظهار کرد: ضعف دانش و عدم مهارت‌آفرینی در عرصه مسائل حقوقی و قضایی یکی دیگر از بحران‌های استرس‌زا و ویران‌کننده روح و روان انسان‌ها و به خصوص بانوان و نوجوانان و جوانان در زندگی خانوادگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: در بحث توقیف اموال در مطالبه مهریه و دیگر دعاوی امکان توقیف اموری به‌مانند اثاثیه مورد نیاز زندگی، آذوقه و مواد غذایی، منزل مسکونی، کتب و ابزار علمی و تحقیقاتی، تلفن، ودیعه مسکن، ابزار کسبه، کشاورزان و پیشه‌وران، از شخص بدهکار وجود ندارد.

کارشناس روانشناسی و سبک زندگی متعالی مؤسسه قرآنی طاها، با تاکید بر اینکه مهارت تصمیم‌گیری از دیگر فرآیندهای مهم در زندگی اجتماعی و خانوادگی انسان‌ها به شمار می‌آید، گفت: به توانایی استفاده از اطلاعات موجود برای ارزیابی موقعیت و انتخاب آگاهانه، تصمیم‌ گیری گفته می‌شود و این مهارت به رشد مهارت‌های حل‌مسئله کمک می‌کند و دارا بودن آن یک ویژگی بسیار ارزشمند در محل کار و زندگی است.

محمدی با اشاره به اینکه آیه ۶۳ سوره مبارکه فرقان یکی از نکات راهبردی در بخش مهارت تصمیم‌گیری است، افزود: تحت‌تأثیر عوامل بیرونی قرار نگرفتن در هنگام تصمیم‌گیری، قاطع بودن درمورد نیازها، انتظارات و اهداف غایی خود، و همچنین توانایی تفکیک احساسات خود و پرداختن به تفکر منطقی، بخشی از نمونه مهارت‌ها در عرصه تصمیم‌گیری است.

در پایان، کلاس مجازی شبکه «بلدالأمین» با رونمایی از استوری موشن «گوهر نجابت» برگرفته از حدیث امیرالمؤمنین امام علی(ع) و پخش نماهنگ پیوند آسمانی کارکنان فراجا همراه بود‌.

یادآور می‌شود، نظام آموزشی و تربیتی و مهارت و فناوری شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر با هدف افزایش مستمر و فزآینده و بهره‌وری در تمامی سطوح تربیتی شامل آموزش‌هایی بر اساس ارتقا و انتقال علوم دانش‌بنیان، کار و فناوری، مهارت‌های شغلی و کارآفرینی، سبک زندگی و یاددهی هنرهای قرآنی با استفاده از فناوری‌ها و ظرفیت‌های استاندارد آموزشی و با تأکید بر اخلاق حرفه‌ای تا سطح مطلوب، قرآن‌آموز و دانش‌آموخته تربیت می‌نماید.

مهارت‌های زندگی

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha