تولید دانش‌بنیان یکی از راه‌های رونق اقتصادی و کاهش تورم است
کد خبر: 4129702
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

تولید دانش‌بنیان یکی از راه‌های رونق اقتصادی و کاهش تورم است

نماینده ولی فقیه در بوشهر گفت: شناسایی آمایشی مرکز تولید و اجرایی کردن آن در چرخه اقتصادی و اقدام جهادی به‌عنوان یکی از راه‌های رفع موانع تولید و رونق اقتصادی و کاهش تورم است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، چهارم فروردین‌ماه در جمع نمازگزاران روزه‌دار نماز آدینه که در محله ایثار منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد، با بیان اينکه حضرت امیرالمؤمنین(ع) در خطبه هجدهم کتاب نهج‌البلاغه می‌فرمایند: به‌راستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نمى‌پذيرد و تاريكى‌هاى جهل جز به‌وسيله آن رفع نخواهد شد، گفت: بنای نورانی و شفابخش قرآن کریم و عترت مایه امیدبخشی و پیمودن راه صراط مستقیم و الگودهی به سبک زندگی انسان‌هاست.

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه نتیجه عاقبت‌بخیری برای انسان‌هایی که زندگی بدون گناه و همراه با تقوا داشته باشند، افزود: تقوا راهی است که انسان‌ها را به بهشت رهنمون می‌کند. و به بیان پروردگار متعال کم هستند کسانی که شاکر باشند. تقوا کلید رستگاری و طریق جلب عنایات ویژه الهی است و انسان‌ با اعمال خیر می‌تواند به کمال انسانی دست پیدا کند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی به نکات مهم و راهبردی در عرصه مهار تورم و رشد تولید اشاره کردند، گفت: مسئله اصلی اقتصادی کشور در رابطه با معیشت خانواده‌ها و مردم جامعه است. لذا، مسئولان تمامی بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی طوری خدمات‌رسانی کنند که مردم شیرینی خدمت را در حوزه‌های اقتصادی احساس کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر دانش‌افزایی و ارائه راهبردهای علمی و بنیادین در عرصه ارتقای خدمت‌رسانی به مردم اظهار کرد: دانش و برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کارآمد و برخورد سریع در این بخش فرهنگ‌پایه و حوزه‌های اقتصادی برای کاهش مشکلات اجتماعی و زیرساختی شهرها و روستاها و زندگی مردم بسیار موثر است. پس مسئولان و کارشناسان نهادها و تشکل‌های متولی خدمت به مردم از چاپ بنر‌های تبلیغاتی و صحبت کردن و عمل نکردن باید پرهیز کنند و کارهای سوری را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه شناسایی آمایشی مرکز تولید و اجرایی کردن آن در چرخه اقتصادی و اقدام جهادی به‌عنوان یکی از راه‌های رفع موانع تولید و رونق اقتصادی و کاهش تورم است، گفت: مسئولان موظفند در رابطه با رشد تولید و کاهش تورم به‌صورت ماهیانه به مردم به‌عنوان زیربنای توسعه و پیشرفت گزارش دهند و این مهم فرهنگ‌سازی شود و با کسانی که کم‌کاری می‌کنند برخورد صریح شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند رمضان ماه صبر است و پاداش صبر بهشت است، تصریح کرد: کفر، نفاق و گمراهی بزرگترین درد در نظام‌های غیر‌توحیدی است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: لزوم برنامه‌ریزی و مراعات قواعد و قانون حجاب و عفاف و حریم ماه مبارک رمضان و ساماندهی سواحل در فضای ملی و استانی باید جزو اولویت‌های مسئولان و جامعه ایمانی در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باشد.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به اینکه رتبه کشوری این استان در بخش کمک‌های مردمی و مواسات مؤمنانه دارای رتبه ممتاز ملی است، گفت: مردم استان بوشهر تا بهمن‌ماه سال گذشته نزدیک به ۳۰۵ میلیارد تومان به کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) کمک کرده بودند تا سفره عید مردم خالی نماند.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha