فراوانی کالاهای اساسی در بازار موجب افزایش قدرت خرید می‌شود
کد خبر: 4136799
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

فراوانی کالاهای اساسی در بازار موجب افزایش قدرت خرید می‌شود

استاندار بوشهر در کارگروه تنظیم بازار با بیان دستور ویژه‌ای نسبت به پیگیری امور معیشتی مردم، گفت: فراوانی کالاهای اساسی در بازار و توسعه فروشگاه‌ها و خدمات اصنافی موجب افزایش قدرت خرید مردم و رضایتمندی آنها می‌شود.

احمد محمدی‌زاده

به گزارش ایکنا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، عصر روز گذشته، ۶ اردیبهشت‌ در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد، با تأکید بر نظارت راهبردی و اجرای دقیق قوانین کنترل قیمت‌های کالاهای مصرفی، اظهار کرد: نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا متناسب با نیاز جامعه در ایام مختلف سال در تمام محلات شهرستان‌های استان بوشهر با نظارت مراکز صنفی و بهداشتی راه‌اندازی و محقق شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان ادارات صنفی و تجاری و تولیدی باید راهکارها و برنامه‌های راهبردی خود را جهت نظارت بر کنترل قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم و تنظیم بازار و ساماندهی و بهبود وضعیت معیشت مردم عملیاتی و اجرایی کنند، افزود: فراوانی کالاهای اساسی در بازار و توسعه فروشگاه‌ها و خدمات اصنافی موجب افزایش قدرت خرید مردم و رضایتمندی آنها می‌شود. لذا ایجاد نمایشگاه و راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم کالا با تنوع بالای محصولات مورد نیاز مردم باید مطابق جدول ده‌گانه شهرستان‌‌های بوشهر تدوین و برنامه‌ریزی شود و از طریق رسانه‌های فراگیر برخط سایبری و رادیویی و تلویزیونی و پیام‌رسان‌های شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی عمومی و هماهنگ و یکپارچه انجام پذیرد.

محمدی‌زاده افزایش تعداد شعبه‌های تعاونی مرزنشینان در شهرها و روستاها را راهبردی برای سهولت توزیع و عرضه کالا به مردم دانست و گفت: نياز است که از سوی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر روی قیمت حمل کالا توسط کامیون‌ها یک کنترل و نظارت هوشمندانه و ساختارمند ساماندهی و انجام دهد.

استاندار بوشهر در این جلسه برای تشکیل کارگروه تخصصی به‌منظور بررسی قیمت صدور پروانه کسب صنوف و نرخ‌گذاری قیمت عرضه خدمات از جمله تعمیرات در سایر بخش‌های صنفی و همچنین نیز تشدید نظارت شهرداری بندر بوشهر بر قیمت‌گذاری محصولات عرضه شده و عرضه محصولات و قیمت کالا ویژه جمعه بازار و بازار روز، دستور ویژه‌ای صادر کرد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha