همایش «وحدت و مقاومت» در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4133805
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
با حضور علمای شیعه و اهل‌سنت؛

همایش «وحدت و مقاومت» در بوشهر برگزار شد + عکس

همایش «وحدت و مقاومت» با حضور علمای شیعه و اهل‌سنت از سوی مرکز اسلامی استان و تبلیغات اسلامی بوشهر در حسینیه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این اداره‌کل برگزار شد.

علمای شیعه و اهل‌سنت در بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، ۲۴ فروردین‌ماه، حسینیه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی بوشهر، میزبان همایش «وحدت و مقاومت» با حضور علمای شیعه و اهل‌سنت و صالح رحیمی، فرماندار شهرستان بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر و حجت‌الاسلام یوسف جمالی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر همراه بود.

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی، امام جمعه مسجد جامع ابوبکر اهل‌سنت جزیره شیف شهرستان بوشهر، در این گردهمایی با اشاره به اینکه امروز مسلمین نیاز به وحدت و اتحاد و همدلی دارند، اظهارکرد: وحدت و جهاد و مقاومت اسلامی موجب شکست و خنثی‌سازی دشمنان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: امروز جهان کفر بر علیه اسلام متحد شده است و رواج بی‌عفتی یکی از ترفندهای حیله‌گرانه و اجناب غربی است.

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی تصریح کرد: اسرائیل و یهود از دشمنان مسلمانان و ادیان توحیدی هستند و بارها در مقابل اسلام شکست خورده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدرضا یزدان‌پناه، امام جماعت مسجد محله امامزاده عبدالمهیمن(ع) منطقه دو شهر بوشهر، نیز در این آیین، اظهارکرد: یکی از مسیرهای رسیدن به طلوع در مبحث وحدت و مقاومت، در اصل مانایی و استواری جامعه بر اهداف ولایی و آرمانی و انقلابی خویش است.

وی گفت: بیانیه بنیادین گام دوم انقلاب به‌عنوان یک راهبری ترویجی و رسانه‌ی کارآمد می‌تواند برای این دو هدف مورد بحث؛ در این جلسه راهگشا و مطلع الفجر باشد، پس در واقع ما در عرصه وحدت و مقاومت باید برای دو بخش جامعه ایمانی یعنی خانواده و به خصوص جوانان و نسل آینده، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت متناسب با بوم استان و شهرستان و مسجد به‌عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی محله طراحی و برنامه‌ریزی دقیق به‌همراه بازآفرینی مؤثر داشته باشیم که بتواند ما را در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی یاری‌رسان باشد.

امام جماعت مسجد محله امامزاده عبدالمهیمن(ع) شهر بوشهر در ادامه افزود: که محصول آن ارتقای خداباوری در بنیان خانواده‌ها و مراکز آموزشی و خدمت‌رسانی و شکوفایی اخلاق سایر قشرها منطبق با آموزه‌های الهام‌بخش قرآن کریم و عترت آل‌محمد(ص) باشد. آن‌وقت است که می‌توانیم اذعان کنیم که در عرصه پیمودن و اجرای رزمایش تمدن نوین اسلامی به یک آمادگی و موفقیتی بر پایه راهبرد وحدت و مقاومت رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام حاج‌شیخ جاسم بن‌هاجر، امام جماعت مسجد خاتم‌الانبیاء(ص)اهل‌سنت جزیره شیف شهرستان بوشهر، گفت: اخوت و برادری به تنهایی به‌عنوان یک همگرایی روحی نیست بلکه یک خِشت و بنای استوار در مسیر اطاعت از دستورات خدا و رسالت رسول خدا برای رسیدگی و خدمت بی‌منت به مردم و حفظ امنیت و وحدت است.

وی بیان کرد: عطوفت و مهربانی یکی از آموزه‌های قرآنی و سیره رسول‌الله و عترت پیامبر اسلام(ص) برای استحکام‌بخشی زندگانی و بنیان فرهنگی و مذهبی جوامع و همچنین رفع کدورت‌ها و ناسازگاری‌ها است.

صالح رحیمی، فرماندار شهرستان بوشهر، با بیان اين مطلب که سوره توحید به عبارتی به‌عنوان شناسنامه خداوند یکتا است، عنوان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در واقع راهپیمایی روز دفاع از مظلوم است.

فرماندار بوشهر به ارائه گزارشی از برپایی ۲۴۰ مرکز فرهنگی و قرآنی در مساجد و پارک‌های محلات و بقاع متبرکه پرداخت و گفت: ضریب نظم امنیت اجتماعی در شهرها و روستاهای شهرستان بوشهر دارای یک رتبه قابل قبول است که نیازمند گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و رسانه‌ای در سطح مساجد و محلات به‌صورت وحدت‌آفرین است.

حاج‌شیخ عبدالله بحری، هیأت امنای مسجد جامع ابوبکر اهل‌سنت جزیره شیف، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود آتشی، سرپرست نظارت مرکز اسلامی استان بوشهر، حاج‌شیخ محمد بن‌هلال، امام جمعه موقت مسجد خاتم‌الانبیاء(ص) اهل‌سنت جزیره شیف، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، حاج‌شیخ حسن موجی، امام جماعت مسجد جامع ابوبکر اهل‌سنت جزیره شیف، از دیگران سخنرانان بخش تبیینی این گردهمایی بودند.


حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha