پنهان کردن اموال مسئولان و خانواده‌هایشان از مردم فسادزا خواهد بود
کد خبر: 4005162
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
امام جمعه اهرم:

پنهان کردن اموال مسئولان و خانواده‌هایشان از مردم فسادزا خواهد بود

امام جمعه اهرم با اشاره به لزوم شفافیت مالی مسئولان گفت: همان گونه که اموال مردم شفاف و عیان برای مسئولان است، باید اموال مسئولان و خانواده‌هایشان برای مردم شفاف و عیان باشد و پنهان کردن این امور فسادزا خواهد بود و اختلاف طبقاتی و تجملات مانند موریانه پایه‌های اعتقاد مردم را از بین می‌برد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده، امام جمعه اهرم در خطبه‌های امروز 23 مهرماه نماز جمعه اهرم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: کوتاه‌ترین عصر امامت متعلق به امام حسن عسکری(ع) است که زمینه آمادگی مردم را برای زمان غیبت امام زمان(عج) آماده کردند و در این مدت کوتاه راهبرد اصلی 6 ساله دوران امامت ایشان برنامه ریزی دقیق در خصوص استقرار، بست و تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود و مقدمه سازی دوران غیبت مسئله غیبت برای مردم است.

وی یاد آور شد: در حکومت اسلامی وظیفه حاکمان ایجاد زمینه تحقق جامعه مهدویت است و نزدیک کردن فرهنگ مردم فرهنگ دین و ائمه معصومین(ع) است و اگر مسائل اقتصادی و مادی لحظه‌ای مسئولان را از وظیفه‌ای که به‌عهده دارند منصرف کند خطری بزرگ و خیانتی سهمگین به دنبال خواهد داشت. خطر پر کمین مسئولانی هستند که از شعائر الهی و مسئله مهدویت کوتاهی کند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: در این ۴۳ ساله گذشت دیده شده به اسم کار فرهنگی ریشه اعتقادات و بنیان خانواده‌های مردم را سست کردند زیرا مسکن را ننگ می‌دانستند و نتوانستند فضای مجازی را تطهیر کنند. امروز هم که می‌خواهند این فضای ناسالم مجازی را تطهیر کنند عده‌ای صدا را از حلقوم شیطان برای تخریب این امر ضروری بلند می‌کنند.

وی بیان کرد: وجود یا عدم وجود این فاصله طبقاتی نشان از اعتقاد و یا عدم اعتقاد به مهدویت است. در حکومت مهدوی رابطه مردم با مسئولان بر اساس عدالت و نه از روی طبقات است.

پهلو زاده بیان کرد: همه انبیای الهی جان خود را فدای جامعه کردند. هر فردی در رأس مسئولیت، خود و حزب و جاه و مقامشان را مقدم بر جامعه کنند جامعه را فدای فرد کرده است و بر خلاف همه انبیا الهی قیام کرده است بنابراین هر لایحه یا طرحی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود نباید سطحی از زندگی را القا کند که مردم را از امام خود جدا کند و نباید شکاف طبقاتی را در جامعه دامن بزند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: همان گونه که اموال مردم شفاف و عیان برای مسئولین است، اموال مسئولان و خانواده‌هایشان برای مردم شفاف و عیان باشد و پنهان کردن این امور فساد زا خواهد بود. اختلاف طبقاتی و تجملات مانند موریانه پایه‌های اعتقاد مردم از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ولادت آخرین پیام آور الهی و هفته وحدت قرار داریم یادآور شد: اختلاف آرایی که در جوامع به‌ویژه در میان مسلمانان وجود دارد به خاطر عدم وجود وحدت است.

پهلوزاده به سفر رئیس جمهور به استان و تنگستان شهر اهرم اشاره کرد و بیان کرد: در این سفر یکی از دغدغه‌های کشاورزان و نخلداران اهرم با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومانی که در شورای اداری استان برای کانال کشی جهت انتقال آب سد خاییز به نخیلات شهر اهرم مصوب شد قدم مؤثری جهت آینده شغلی کشاورزان برداشته شد.

امام جمعه اهرم با اشاره به اینکه در هفته نیروی انتظامی قرار داریم افزود: از زحمات و تلاش‌های مجموعه منطقه انتظامی تنگستان، به ویژه فرماندهی و همه امنیت آفرینان، خانواده معظم شهدای نیروی انتظامی و نظم و امنیت ایرانی اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در خط مقدم تأمین امنیت انقلاب اسلامی است و به همین خاطر کار و تلاش و خدمت زیر پرچم و انجام وظیفه آنها مقدس و عبادت است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha