کودکان و نوجوانان آینده‌سازان تمدن اسلامی هستند
کد خبر: 4003819
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
امام جمعه بوشهر:

کودکان و نوجوانان آینده‌سازان تمدن اسلامی هستند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کودکی یعنی آغاز بزرگی انسان، گفت: همه انسان‌های بزرگ، بزرگی خودشان را از کودکی آغاز و در یک عرصه طراحی و برنامه‌ریزی شده، مسیر صحیح را طی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، روز گذشته 18 مهرماه به مناسبت هفته ملی کودک، با مدیر، کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به‌صورت ارتباط تصویری دیدار کرد.

صفایی‌بوشهری در این نشست ضمن گرامیداشت هفته ملی کودک گفت: خانه‌ای که کودک در آن هست یعنی نور خدا، صفا، صمیمت و مهربانی در آن است. کودکی یعنی آغاز بزرگی انسان و تمامی انسان‌های بزرگ، بزرگی خودشان را از کودکی آغاز و در یک عرصه طراحی و برنامه‌ریزی شده، مسیر بزرگی را طی کردند.

وی ادامه داد: به همین جهت خانواده‌ها و نهادهای تربیتی مثل کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در قبال کودکان دارند. مراکز تربیتی باید دارای دانش، دلسوزی و تلاش لازم و همچنین نظارت و بررسی‌های مشخص در عرصه پرورش این جوانه‌ها داشته باشند. اکنون در کودکان رشد فکری ایجاد شده است و اینقدر قوی مطالب را تبیین می‌کنند که انسان به آینده تمدن ایران امیدوار می‌شود و این کار خیلی بزرگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه کودکان ما دارای استعداد بسیار بالایی هستند و روند اعتماد به نفس و حضور در صحنه آنها نیز بسیار عالی است، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان آفرینش تمدن اسلامی هستند و قوّت فکری و اعتماد به نفسی که کودکان دارند جای خوشحالی است. کودکان باید برروی خوب درس خواندن تمرکز کنند به‌ویژه اکنون که اکثر آموزش‌ها مجازی ارائه می‌شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: کودکان باید با یادگیری قرآن به آن تسلط پیدا کنند. کودکان در کنار درس و تحصیل علم، ارتباط‌شان را با قرآن و مبانی دین با کمک والدین و مراکز تربیتی قوی کنند و باید در عرصه تربیت کودکان یک کار علمی و دانش بنیان داشته باشیم و در عرصه اجرایی نیز مطابق سن و رفتار مخاطب‌مان که کودکان هستند با روانشناسی و جامعه شناسی ویژه رفتار کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha