شیعه و سنی با وحدت مقابل دشمن بایستند
کد خبر: 4005161
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
امام جمعه دیر:

شیعه و سنی با وحدت مقابل دشمن بایستند

امام جمعه دیر با اشاره به انفجار اخیر مسجد شیعیان در افغانستان و کشته و زخمی شدن مردم لبنان در اعتراض مسالمت آمیز مجوزدار، گفت: از برنامه‌های دشمنان ایجاد توطئه و تفرقه است که همه باید بیدار باشیم و شیعه و سنی با وحدت مقابل دشمن بایستند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه دیر در خطبه‌های نماز جمعه امروز 23 مهرماه بندر دیر با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: در کارها تقوا و ورع، انگیزه الهی، صداقت و راستگویی داشته و امانت‌دار باشیم و حق همسایه را رعایت کنیم.

امام جمعه دیر با تأکید بر لزوم دادن وعده‌های صادقانه، بیان کرد: نباید در انتخابات با وعده‌های دروغین رأی مردم را بگیریم و بعد آنها را فریب دهیم چرا که بزرگترین سرمایه برای انسان اعتماد است و  بزرگترین امانت‌ها، پست‌ها و جایگاه‌ها است که باید در خدمت به مردم به کار گیریم و به نحو شایسته از این امانت‌ها نگه‌داری کنیم.

حسینی با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: عصر غیبت عصر امتحان و ریزش‌ها و رویش‌ها است و باید تلاش کنیم در راستای اهداف امام حرکت کنیم.

وی با تبریک هفته ناجا و تقدیر از تلاش‌های این نیرو، اضافه کرد: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت هست.

خطیب جمعه دیر با اشاره به روز نابینایان و عصای سفید و روز پارالمپیک ابراز کرد: کسانی که در قبال این قشر وظیفه‌ای دارند به وظیفه شأن عمل کنند و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: اولیا دانش آموزان، معلمان، مربیان، آموزش و پرورش و خانواده‌ها ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند و با تبادل نظر بتوانیم تعلیم و تربیت را دنبال کرده و از طرفی این ویروس منحوس بلای جان عزیزانمان نشود.

حسینی با بیان اینکه واکسیناسیون و رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی مکمل یکدیگر هستند، تاکید کرد: در کنار تلاش کادر درمان و پزشکان و واکسیناسیون ما هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با تبریک سالروز ازدواج پیامبر (ص) و خدیجه (س)، تاکید کرد: در امر ازدواج معیارهای دینی و اسلامی مانند ایمان، اخلاق و صداقت را مدنظر داشته باشیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی، گفت: امروز ورزش فقط یک سرگرمی نیست، بلکه برای سلامتی ما مفید است و هویت ملی ما را تقویت می‌کند و از طرفی پرچم نظام اسلامی در میادین خارجی و ورزشی به اهتزاز در میاید، لذا باید به ورزشکاران و ورزش دوستان بها داد.

وی یادآور شد: انتظار داریم وزیر ورزش معاونتی قوی در ارتباط با جوانان در ادارات و ادارت کل در نظر بگیرد تا به مشکلات جوانان رسیدگی شود و فقط به ورزش نپردازند که آن هم لازم است.

خطیب جمعه دیر با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت، بیان کرد: شوراهای اسلامی که در قانون اساسی ما برای برطرف کردن مشکلات مردم تأسیس شد، نیاز به وحدت دارند متأسفانه گاهی اوقات شاهد اختلاف در این نهاد هستیم، در انتخاب شهردار دعوا می‌کنند در مسائل دیگر با هم اختلاف دارند که کار مردم روی زمین می‌ماند.

وی افزود: خوشبختانه در برهه فعلی سران سه قوه ما با محوریت رهبر فرزانه انقلاب دنبال رفع مشکلات مردم هستند البته بعضی‌ها حسودی می‌کنند و از وحدت بدشان می‌آید و وحدت بین شیعه و سنی باعث نقش بر آب شدن توطئه‌های دشمنان شد.

وی ادامه داد: انفجار اخیر مسجد شیعیان در افغانستان و کشته و زخمی شدن مردم لبنان در اعتراض مسالمت آمیز مجوزدار روز گذشته از برنامه‌های دشمنان بر ایجاد توطئه و تفرقه است که همه باید بیدار باشیم و شیعه و سنی با وحدت مقابل دشمن بایستند.

امام جمعه دیر درباره مذاکرات برجام، یادآور شد: ما با مذاکره مشکلی نداریم اما مذاکره برای مذاکره فایده ندارد و اروپایی‌ها و غربی‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی درباره مسئله ته لنجی، گفت تمام تأکیدات ائمه جمعه در نشست اخیر با استاندار بوشهر بر ساماندهی جدی ته لنجی بود و وقتی دولت جمهوری اسلامی اقلام کالاهای وارداتی را اعلام می‌کند و گمرک هم به مردم می‌دهد باید مجوزی، برگ سبز و پته ای داده شود تا نیروی انتظامی هم دچار مشکل نشود و مردم هم دغدغه‌ای نداشته باشند در داخل گمرک هم باید نظارت بیشتری باشد که آنچه ترخیص می‌شود شک و شبهه‌ای نداشته باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha