کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» در بوشهر رونمایی شد + عکس
کد خبر: 4005612
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» در بوشهر رونمایی شد + عکس

کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» با محتوای تاریخ علما و روحانیت شهر بوشهر به قلم آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، کتاب تاریخ علما و روحانیت شهر بوشهر با عنوان «اَلعُلماءُ الاَبرار» تألیف آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز گذشته 24 مهرماه طی مراسمی در مصلای جمعه بوشهر با حضور جمعی از طلاب و مدرسین حوزه علمیه بوشهر رونمایی شد.

وی در این آیین گفت: این کتاب درباره علما و روحانیان فقید شهر بوشهر نوشته شده و شامل بخش‌هایی مانند زندگی‌نامه، استادان، شاگردان، آثار و تالیفات، فعالیت‌های دینی ـ تبلیغی و سیاسی آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر به ارائه توضیحاتی در رابطه با کتاب خود پرداخت و افزود: کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» در شمارگان ۵۰۰ نسخه، در قطع وزیری و در ۲۱۰ صفحه به همت انتشارات والانگار پژوهشگاه ادب، فرهنگ و تاریخ استان بوشهر به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به موضوع این کتاب ادامه داد: شهر بوشهر با پیشینه کهن و تمدنی دیرین، یکی از مناطق مهم جغرافیای ملی و فراملی جهان و حوزه خلیج‌فارس است که نقش بنیادین روحانیت و نخبگان این شهر در آفرینش تمدن و تحول در این منطقه بسیار مهم و قابل توجه و بنیادین است ولی دست‌های استعمارگر خارجی به‌ویژه انگلستان و دیگر کشورهای زیاده خواه جهان بر محو و کم‌رنگ کردن نقش دینی عالمان دینی و همچنین برخورد قهر آمیز با آن ستارگان درخشان به اشکال مختلف تحریف، تبعید، توهین، توطئه و حتی قتل در طومار تاریخ این استان بلکه منطقه خلیج فارس کاملاً نمایان است.

صفایی بوشهری، پرداخته نشدن به جایگاه عالمان و نخبگان از سوی تاریخ پژوهان ملی و محلی را موجب به فراموشی سپردن آنان بیان کرد و گفت: کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» در اندیشه احیا و تبیین شکوه تاریخی بزرگان شهر بوشهر و مانایی نام آنان در تاریخ به رشته تحریر درآمده است.

ارسالی/ رونمایی از کتاب تاریخ روحانیت در بوشهرارسالی/ رونمایی از کتاب تاریخ روحانیت در بوشهر

ارسالی/ رونمایی از کتاب تاریخ روحانیت در بوشهر

ارسالی/ رونمایی از کتاب تاریخ روحانیت در بوشهرارسالی/ رونمایی از کتاب تاریخ روحانیت در بوشهر

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha