لزوم پیروی جوانان از رفتار و منش فرهیختگان ادبی
کد خبر: 4006374
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

لزوم پیروی جوانان از رفتار و منش فرهیختگان ادبی

مدیرکل امور فرهنگی استانداری بوشهر در دیدار با هنرمند پیشکوست و مؤلف فرهنگ واژگان گویش دشتی، گفت: جوانان و نوجوانان باید با تأسی از رفتار و منش پیشکسوتان در انتقال این حوزه تأثیرگذار فعالیت کنند و دنباله‌رو راه بزرگان و فرهیختگان ادبی باشند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمد مظفری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی امروز 27 مهرماه با حضور در منزل شخصی سیدکوچک هاشمی‌زاده، هنرمند پیشکوست و مولف فرهنگ واژگان گویش دشتی با وی دیدار کردند.
 
مظفری ضمن تقدیر از وی گفت: مجموعه فرهنگ، هنر و ادب استان به داشتن چهره‌های برجسته مانند شما به خود می‌بالند و به‌عنوان یک الگو هم در زمینه فعالیت و هم در زندگی شخصی یاد می‌کنند. افرادی که زندگی خود را برای توسعه فرهنگ، هنر و ادب بدون هیچ چشم‌داشتی و با هدف حفظ و پاسداری از این میراث ارزشمند می‌گذارند بسیار اندک هستند و این به لحاظ رسیدن به درجات عالیه معرفت ادبی است.
 
وی افزود: کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی مجموعه‌ای بی‌نظیر است که به همت والای شما در راستای فرهنگ منطقه به چاپ رسیده که جای تحسین و سپاس فراوان دارد و جوانان باید با تاسی از رفتار و منش پیشکسوتان در انتقال این حوزه تاثیرگذار فعالیت کنند و دنباله‌رو راه بزرگان و فرهیختگان ادبی باشندو خداوند سایه شما در جهت استفاده از تجربیات در حوزه فرهنگ و ادبیات مستدام بدارد و شاهد انتشار دوباره آثار فاخری مانند فرهنگ واژگان گویش دشتی باشیم و ما آماده هرگونه حمایت و همکاری در تولید آثار ماندگار و فاخر از هنرمندان و نویسندگان هستیم.
 
هاشمی‌زاده با اشاره به علاقه خود نسبت به ادبیات و گویش دشتی بیان کرد: از بدو فعالیت تا به امروز بدون منت و چشم‌انتظاری به دنبال رسالت ادبی بوده‌ام و این مربوط به علاقه شخصی من به این حوزه است. انتقال فرهنگ یک وظیفه ذاتی است و ترویج آیین‌ها نیز در قالب کتاب الزامی و ضروری است.
 
حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار حضور داشت و به بیان سخنانی در ارتباط با ویژگی‌های سیدکوچک هاشمی‌زاده پرداخت.
 
 در ادامه این دیدار محمد مظفری که از نویسندگان، پژوهشی گران  و هنرمندان عرصه نمایش بوشهر نیز است ضمن اهدای لوح سپاس، آثار منتشر شده خود را به سیدکوچک هاشمی‌زاده اهدا کرد.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha