ترویج فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4014528
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
رئیس فرهنگ و ارشاد دشتی بیان کرد:

ترویج فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس فرهنگ و ارشاد دشتی با بیان اینکه شهر خورموج و شهرستان دشتی در حوزه کتاب نمونه هستند و این مهم به واسطه فرهنگ دیرینه این حوزه است گفت: نگاه ویژه به فرهنگ و کتاب باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی در شهرستان دشتی پایین ‌باشد و جوانان و نوجوانان به‌عنوان قشر تأثیرگذار کمتر به این سمت بروند.

حمید زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی

حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی به‌مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر گفت: کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هر جامعه است. ما نیز به‌عنوان یک مجموعه و سازمان فرهنگی حمایت از این مهم را وظیفه و رسالت خود می‌دانیم و همان طور که تاکنون کتاب و کتابخوانی اولویت کاری‌مان بوده از این پس نیز بیش از گذشته نسبت به امر کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه خواهیم داشت.

زارعی با اشاره به آثار چاپ شده از هنرمندان و نویسندگان خطه دشتی بیان کرد: از سال 94 تاکنون 281 کتاب از نویسندگان و شاعران شهرستان در رده‌های مختلف سنی به چاپ رسیده که نسبت به سال 57 تا 94 بیشتر بوده است و این اقدام اصحاب ادب و قلم در شهرستان باعث شد که برای نخستین بار جایزه انتخاب کتاب سال را برگزار کنیم که با استقبال خوب نویسندگان و مؤلفان روبرو شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی بیان کرد: در مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی، فعالیت خود را از خانه‌های قصه شروع کردیم و بعد با باشگاه‌های کتاب‌خوانی به این مهم تداوم دادیم تا کتاب و مطالعه به یک رویداد تبدیل شود.

وی ادامه داد: به واسطه جایگاه کتاب در بین عموم مردم دشتی، شهر خورموج در دومین دوره پایتخت کتاب موفق به حضور در جمع 10 شهر برتر شد و در اولین دوره جام باشگاه‌های کتاب کشور با اجرای فعالیت‌های مؤثر از سوی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان شهر برتر معرفی شدیم.

زارعی تصریح کرد: با توجه به سرانه پایین مطالعه و کمبود در زیرساخت‌های کتاب، این موضوع باعث دلسردی نشده و امروزه در اکثر مدارس هم کتابخانه مدرسه‌ای و هم کتابخانه کلاسی وجود دارد همچنین ایستگاه‌های کتاب و مطالعه برنامه دیگر شهرستان است که از ابتدای این طرح با استقبال خوب مغازه‌ها، اصناف و مراکز فرهنگی روبرو شده و این نشان از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این منطقه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی با بیان اینکه شهر خورموج و شهرستان دشتی در حوزه کتاب نمونه است، اظهار کرد: این مهم به وجود فرهنگ دیرینه این حوزه می‌باشد که از قدیم تا به امروز ادامه داشته است و نگاه ویژه به فرهنگ و کتاب از عواملی است که باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی در شهرستان دشتی پایین ‌باشد و جوانان و نوجوانان به‌عنوان قشر تاثیرگذار کمتر به این سمت بروند.

وی به سخنان رئیس جمهور سابق که گفته بود شهرستان دشتی نگین فرهنگی جنوب کشور است اشاره کرد و افزود: این بیان صحبت از یک سابقه و تمدن دارد که بالاترین مقام اجرایی کشور به آن پرداخته است امثال میرزا حسین معتقد ریشهری که روز قرآنی استان بوشهر به نام وی مزین شده در شهرستان دشتی به علم و علم‌آموزی پرداخته که امروز به واسطه ترویج علوم قرآنی، بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی اظهار کرد: وجود کتاب فروشی در شهرستان یکی از دغدغه‌های اصلی بنده بوده و هست که افتتاح این دست مراکز فرهنگی می‌تواند در حوزه کتاب برای شهرستان تاثیرگذار باشد و البته در این راستا صحبت‌ها و کارهایی نیز صورت گرفته که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک منجر به اتفاقات خوبی شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha