جامعه برای شکوفایی نیازمند توجه ویژه به کتاب است
کد خبر: 4021113
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

جامعه برای شکوفایی نیازمند توجه ویژه به کتاب است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی با اشاره به اجرای پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در شهر خورموج گفت: جامعه برای رشد و شکوفایی نیازمند توجه ویژه به کتاب است.

 اجرای پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی در شهر خورموجحمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر، از اجرای پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در شهر خورموج خبر داد و گفت: به مناسبت هفته پژوهش این طرح با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، جمعیت هلال احمر دشتی و پژوهش‌سرای استاد هاشمی‌زاده در شهرستان دشتی آغاز به‌کار کرد.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف گرامی‌داشت هفته پژوهش، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و ترویج فرهنگ اهدای کتاب به منظور استفاده دیگران از یار مهربان در شهرستان اجرا می‌شود.

زارعی افزود: افراد می‌توانند کتاب‌های خود را که کمتر استفاده می‌کنند را به ایستگاه این طرح در خیابان شهید مطهری جنب قلعه محمدخان دشتی تحویل دهند تا بین کتاب‌خانه‌های عمومی مناطق کم‌توسعه و مدارس شهرستان توزیع شود.

وی با بیان اینکه در اختیار قرار دادن کتاب‌های خوانده‌شده افراد به دیگران مهم‌ترین هدف این طرح است گفت: تحقق این مهم وظیفه‌ای عمومی است زیرا می‌تواند علاوه بر اهدای دانایی به دیگران، فرد و یا خانواده‌ای را به این مهم تشویق کرد.

زارعی بیان کرد: پویش اهدای کتاب در شهرستان به شکل‌های مختلف اجرا شده و تأثیر فراوانی در فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی داشته است و امیدوارم ضمن استقبال خوب مردم، این طرح به افزایش این فرهنگ‌سازی بیافزاید. 

وی ادامه داد: جامعه برای رشد، شکوفایی و کسب دانایی نیازمند توجه ویژه به کتاب است که این مولفه در بین کودکان و نوجوانان بیشتر احساس می‌شود و باید زمینه کتاب‌خوانی را میان این قشر مهیا کنیم.

رئیس اداره ارشاد دشتی در پایان گفت: پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» یکی از برنامه‌های هفته پژوهش شهرستان است که به مدت 2 روز برنامه‌ریزی شده و پس از آن علاقه‌مندان و دوست‌داران به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌توانند کتاب‌های خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha