باشگاه‌ کتابخوانی «مفتون» خورموج افتتاح شد
کد خبر: 4015330
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

باشگاه‌ کتابخوانی «مفتون» خورموج افتتاح شد

باشگاه‌ کتابخوانی «مفتون» در آئینی با حضور مسئولان فرهنگی دشتی امروز یکم آذرماه در مدرسه قلم خورموج مرکز این شهرستان افتتاح شد.

آیین افتتاح باشگاه‌ کتابخوانی «مفتون»

به گزارش ایکنا از بوشهر، آئین افتتاح باشگاه‌ کتابخوانی «مفتون» امروز یکم آذرماه با حضور حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی، امینه سادات‌حسینی تسهیل‌گر باشگاه کتابخوانی مفتون و مدیر، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه قلم برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این مراسم به اهمیت کتابخوانی و مطالعه اشاره کرد و گفت: امروزه کتاب و کتابخوانی موضوع مهم هر جامعه‌ای است که توجه به آن در رده‌های مختلف سنی ضروری و الزامی است و کودکان و نوجوانان در رکن آن قرار دارند.

زارعی با اشاره به نقش باشگاه‌های کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه اظهار کرد: باشگاه‌های کتابخوانی پایگاهی مناسب برای فعالیت کودکان و نوجوانان در حوزه کتاب است تا به واسطه مطالعه و استفاده کتاب‌های غیر درسی، در تحصیل نیز به رشد و پیشرفت برسد و در این بین به طور خاص راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان یک فرصت طلایی برای تمام دانش‌آموزان است تا با ارائه توانمندی‌های ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود را معرفی کنند.

وی به جایگاه ارزشمند باشگاه‌های کتاب‌خوانی اشاره کرد و افزود: خوانش کتاب توسط اعضای باشگاه‌ها، دانش‌آموزان کلاس‌های دیگر را به کتاب علاقه‌مند می‌کند و موجب ترویج و فرهنگ‌سازی میان کودکان و نوجوانان می‌شود و همه این موفقیت‌ها ناشی از تلاش و زحمات مدیر مدرسه قلم است که همواره در رشد و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی کوشا است و این نگاه فرهنگی ایشان منجر به کسب رتبه‌های برتر می‌شود.

تسهیل‌گر باشگاه کتابخوانی مفتون با اشاره به نقش مطالعه و کتاب در جامعه‌پذیری کودکان بیان کرد: کودکی و نوجوانی مهم‌ترین دوران زندگی انسان است که باید آنها را برای حضور در اجتماع آماده کرد و کتاب و مطالعه یکی از راه‌های تحقق این موضوع است و اعضای این باشگاه برنامه‌های خوبی را برای ترویج فرهنگ کتاب تدارک دیده که امیدوارم در افزایش سرانه مطالعه مفید باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha