سفرهای استانی به حل مشکلات اقتصادی مردم کمک کند
کد خبر: 4012565
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
امام جمعه عسلویه:

سفرهای استانی به حل مشکلات اقتصادی مردم کمک کند

امام جمعه عسلویه با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: نیاز مردم رفع مشکلات اقتصادی است و امیدواریم سفرهای استانی به حل مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات اقتصادی کمک کند.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد امام جمعه عسلویهبه گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد امام جمعه عسلویه، ظهر امروز 21 آبان در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با اشاره به تاثیر محبت خدا بر دل انسان ها گفت: هرکس به خدا معرفت پیدا کند محب و عاشق خدا می‌شود. وقتی معرفت و شناخت نسبت به خدا نداریم محب او نیستیم چون نسبت به دنیا محبت داریم و باعث می‌شود که محبت به خدا نداشته باشیم.

موسوی‌نژاد با اشاره به تاثیر حب دنیا و دنیاطلبی بر سرنوشت افراد بیان کرد: کسی که دنیا طلب است نمی‌تواند خدا را دوست داشته باشد. عدم معرفت و حب دنیا باعث می‌شود انسان به دوستی خدا نرسد. حب دنیا و دوستی خدا در یک قلب جا نمی‌گیرد. حضرت علی(ع) می‌فرماید «همچنان که خورشید و شب با هم جمع نمی‌شوند دوستی خدا و دوستی دنیا با هم جمع نمی‌شوند.»

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: تصور نکنید هرسال هفته وحدت دور هم می‌نشینیم، سخنرانی می‌کنیم و حرف می زنیم، فکر می‌کنیم وظیفه انجام شده است؛ با این جلسات وظیفه تمام نشده است و باید هرکسی در هر نقطه‌ای و در هر جایی محور بحث او اتحاد و وحدت مسلمین باشد تبیین کند تفسیر کند تقسیم کار کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند یکی از هدف‌های انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است. با استفاده از ظرفیت‌ها و واقعیات امروز این کار باید انجام شود. این کار جز با اتحاد شیعه و سنی امکان پذیر نیست. تنها یک کشور و یک فرقه از فرق اسلامی نمی‌تواند انجام دهد و باید همه با هم همکاری کنند این یک ضرورت است.

هاشمی‌نژاد با تبریک روز کتاب کتابخوانی و بزرگداشت علامه طباطبایی، ایشان را شخصیتی علمی و معنوی دانست و گفت: ایشان یک عالم عامل به تمام معنا بود؛ این علامه بزرگوار کارهای شخصی خود را خود انجام می‌داد و به کسی دستور نمی‌داد؛ حتی با احترام جلوی اعضای خانواده بلند می‌شد او بسیار مهربان و متواضع بود.

امام جمعه عسلویه به سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عسلویه اشاره کرد و افزود: رئیس و اعضای کمیسیون جلساتی داشتند بازدیدها و برنامه‌هایی داشتند و امید است این سفرها خروجی برای مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم این سفرها به حل مشکلات مردم خصوصاً مشکلات اقتصادی کمک کند. صرفاً بازدید و یک جلسه گرفتن نباشد و برای حل مشکلات مردم قدم مؤثر بردارند و گره‌ای از کار مردم باز کنند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه مردم نیاز به رفع مشکلات اقتصادی دارند افزود: عزیزان مجلس نشین به فکر این باشند موضوعی که در این جلسات باید بحث شود، رفع مشکلات اقتصادی مردم است. مردم سخت گرفتارند و قیمت‌ها سرسام آور است. البته طی این دو ماه دولت جدید حرکت‌های خوبی انجام داده است و رئیس جمهور دیروز دستور اکید مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو دادند که این اقدامات خوب است.

انتهای پیام
captcha