بهبود روابط ایران و عربستان گام بزرگی در تحقق وحدت منطقه است
کد خبر: 4007146
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
امام‌جمعه خورموج:

بهبود روابط ایران و عربستان گام بزرگی در تحقق وحدت منطقه است

امام جمعه خورموج با اشاره به اهمیت روابط ایران و عربستان در وحدت منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان دو کشور بزرگ و راهبردی در منطقه و جهان اسلام هستند. لذا، بیش از هر زمان دیگری، بهبود روابط این دو کشور بجا و لازم است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست، امام جمعه خورموج، 30 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص)، گفت: جهان اسلام باید بداند که شاه کلید همه موفقیت‌ها وحدت و اخوت است و جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و اخوت با تمسک به قرآن و نام رسول‎الله نیازمند است.

وی اضافه کرد: این روزها برخی اخبار در خصوص مذاکرات بین ایران و عربستان منتشر شده است که این اقدام گام بزرگی در تحقق وحدت در منطقه است که با تدبیر دولت انقلابی در حال انجام است. جمهوری اسلامی ایران و عربستان دو کشور بزرگ و راهبردی در منطقه و جهان اسلام هستند. لذا، بیش از هر زمان دیگری، بهبود روابط این دو کشور بجا و لازم است.

امام‌جمعه خورموج بیان کرد: حضورم در شهرستان دشتی به‎عنوان یک خدمتگزار را افتخاری بزرگ می‌دانم. امیدوارم خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم عزیز شهرستان دشتی باشم و شرمنده شهدا، رهبر عزیز و مردم ولایتمدار نشوم.

زاهددوست افزود: بر خود فرض می‌دانم از خدمات و مجاهدت‌های مخلصانه استاد بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین مصلح قدردانی کنم و برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیقات مضاعف برای خدمت به دین و انقلاب اسلامی دارم.

وی بیان کرد: از استقبال پرشور مردم ولایتمدار شهرستان و شهر خورموج شرمنده شدم و از همه شما قدردانی می‌کنم و یک بار دیگر از این تریبون از مردم شریف و بزرگوار بخش دلوار هم که محبت و وفاداری خود را به حقیر ثابت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام‌جمعه خورموج گفت: به فضل الهی ظرفیت عظیم نماز جمعه که به تعبیر مولایم مقام معظم رهبری قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است را با همکاری همه عزیزان شکوفاتر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: تریبون نماز جمعه را به تریبون مطالبه‌گری حق و حقوق مردم نجیب و مظلوم شهرستان دشتی تبدیل می‌کنم و با صدای بلند مشکلات و گرفتاری‌های مردم را فریاد خواهم زد تا به گوش مسئولان برسد؛  بنده در مسئولیت‌های قبلی ثابت کرده‌ام که اهل تعامل و همکاری با مسئولان اجرایی، نظامی و قضائی هستم و از آنها حمایت می‌کنم.‌

زاهددوست اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت عظیم جوانان مؤمن و انقلابی مسیر پیشرفت و ترقی شهرستان را بر مبنای گام دوم انقلاب طراحی و بر آن اساس به پیش خواهیم رفت؛ شهرستان دشتی در این دولت جدید باید به یک کارگاه بزرگ کار و تلاش برای رفع مشکلات عدیده مردم تبدیل شود.

وی یادآور شد: دشتی وطن من است و خدمت به آن افتخار من است. تفکر من جهادی است و به قصد تحول به شهرستان دشتی آمده‌ام و به کمتر از آن هم راضی نخواهم بود.

امام‌جمعه خورموج تأکید کرد: امام‌جمعه پشت میز نشین هم نیستم و قائل به پیگیری مشکلات اجتماعی مردم در کنار انجام امورات فرهنگی هستم. کار فرهنگی را با پیوست اجتماعی مؤثر می‌دانم. بسیجی‌وار در صحنه کار می‌کنیم و باید همه جهادی پای کار باشیم تا منویات مدنظر رهبری را عملی کنیم.

زاهددوست ادامه داد: تلاش می‌کنیم نماز جمعه در مرکز شهرستان دشتی در تراز انقلاب برگزار شود و به سمت مأمنی برای مستضعفان پیش رود و برای تحقق این امر دست یاری به سمت همه فرهیختگان و صاحب‌نظران دراز می‌کنم.

امام‌جمعه خورموج اظهار کرد: هر کسی دل در گرو پیشرفت دشتی دارد به صحنه بیاید تا شهرستان عزیز دشتی را با کمک همدیگر به جایگاه واقعی خود برسانیم. از استاندار بوشهر می‌خواهم در سفرهای شهرستانی خود بازدید و بررسی مشکلات شهرستان دشتی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha