کاهش جمعیت جوان تهدید جدی برای کشور است
کد خبر: 4010806
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

کاهش جمعیت جوان تهدید جدی برای کشور است

امام‌جمعه گناوه با اشاره به خطر کاهش جمعیت جوانان گفت: کاهش جمعیت جوان به عنوان یک تهدید و آسیب جدی برای کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه گناوهبه گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی، امام‌جمعه گناوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوان کشور از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش جمعیت جوان به عنوان یک تهدید و آسیب جدی برای کشور است و مجلس یازدهم با همت قابل تحسین در تصویب قوانینی برای حمایت از خانواده و جمعیت جوان کشور گام برداشت.

امام‌جمعه گناوه با تأکید بر اینکه مشکلات زیادی از جمله مسکن و اشتغال باعث تأخیر در ازدواج و ازدواج در سنین بالا شده که کاهش جمعیت جوان کشور را به همراه دارد افزود: تصویب قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوان کشور نقش بسیار ارزشمندی در جامعه و برون رفت از مشکلات و معضلات جمعیتی مانند کاهش جمعیت و آسیب‌های رشد دارد و ارتقا سلامت مادر و فرزندان، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان می‌تواند در رشد جمعیت جوان کشور نقش ایفا کند.

وی گفت: هدف از تصویب قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوان توسط مجلس یازدهم، با در نظر گرفتن تمام مولفات و آیتم‌های فرهنگی، تربیتی و رفاهی می‌تواند به افزایش جمعیت جوان کشور کمک کند. نقش اصلی را در این میان نهادهای فرهنگی، رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی، نهادهای تبلیغی و ترویجی و نخبگان مؤثر فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارند و باید با یک اقدام هدفمند و قرارگاهی و با تقسیم کار ملی این فرصت طلایی را به کار گیرند تا جمعیت کشور در آینده جمعیت جوان و تضمین کننده آینده ایران اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام رکنی‌حسینی با اشاره به نشست سران گروه ۲۰ در ایتالیا و مواضع مقامات آمریکایی و سران انگلیس و آلمان و فرانسه درباره برجام و ایران ادامه داد: این مواضع که در قالب بیانیه مشترک صورت گرفت نه تنها ماهیت دیپلماتیک نداشت بلکه استمرار اتهام زنی علیه ایران اسلامی و جوسازی ضد ایرانی بود. اروپا این بار در نقش تکراری پلیس بد با این سناریو بر آن است تا سیاست فشار و تهدید را به عنوان ابزاری کارآمد معرفی کند، در حالی که ایران اسلامی همواره بر مذاکرات تاکید داشته و این آمریکا بوده که از برجام خارج شده و اروپایی‌ها نسبت به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند.

امام‌جمعه گناوه با اشاره به مصاحبه ماه‌های گذشته وزیر اطلاع رسانی دولت لبنان در محکوم کردن جنایات ال سعود در یمن و حمایت از مردم این کشور گفت: این محکوم کردن جنایات ال سعود در یمن، دست مایه‌ای برای دولت مفلوک و در گل مانده ال سعود شد تا به این بهانه با غوغا سالاری و جنجال راه فراری از این باتلاق برای خود پیدا کند و از هم پیمان نان خود خواست سفرای لبنان خود را از کشور خود خارج کنند و از همین رو در این روزها رژیم ال سعود آشفته و دستپاچه است و سنگرهای مزدوران آنها در یمن در حال فروپاشی و نیروهای انصارالله در آستانه پیروزی نهایی قرار دارد.

حجت‌الاسلام رکنی‌حسینی با اشاره به نامگذاری ۱۴ آبان در تقویم ایران اسلامی به نام روز فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی یک حوزه عام است و در همه حوزه‌های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد، آموزش و پرورش و نظایر آن وجود دارد و نمی‌توان آن را در یک حوزه منحصر کرد و باید توجه داشت که فرهنگ هر جامعه به مانند روح آن جامعه است و برای زنده نگه داشتن روح جامعه باید فرهنگ آن جامعه که زندگی فردی و اجتماعی افراد را معنا و هویت می بخشد توجه کرد.

وی گفت: یکی از مقدمات لازم در عرصه فرهنگی و تربیتی بیانات مقام معظم رهبری در باب فرهنگ است که می‌تواند در این زمینه راهگشا و راهنما باشد و باید الگویی نظام مند و جامع به منظور شکل گیری وحدت رویه در بین مسئولان و مراجع ذی ربط از منظومه اندیشه و بیانات مقام معظم رهبری برای فرهنگ کشور استخراج شود.

امام‌جمعه گناوه با اشاره به پیروزی غیورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران و مدافعان حریم ولایت با دزدان آمریکایی در خلیج فارس و دریای عمان گفت: غیور مردان سپاه پاسداران و مدافعان حریم ولایت بار دیگر با اقتدار در مقابل آمریکای جنایتکار ایستادند و خفت و شکست را به استکبار جهانی تحمیل کردند که بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت.

وی با اشاره به اینکه این حرکت شجاعانه، ب اصلابت و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاوی پیام‌هایی مهمی بود افزود: حفاظت از آب‌های نیلگون خلیج فارس، جلوگیری از تحرکات دشمن و زهرچشم گرفتن از دشمنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس از پیام‌های مهم این پیروزی بود و سپاه پاسداران بااقتدار به همه آنها این پیام را داد که خط قرمزهای شما را نه تنها در خشکی و عین الاسد بلکه در دریا نیز مورد هدف و حمله موشکی قرار می‌دهیم.

امام‌جمعه گناوه با تأکید بر اینکه این حرکت باصلابت امنیت دریایی کشور ما را بالا برد گفت: پیام دیگر به رژیم صهیونیستی است که مرتب از حمله به کشور ما سخن می‌گوید تا متوجه باشد که توان نظامی ایران چگونه می‌تواند در اندک زمانی در پاسخ به تهدیدها وارد عمل شود. این عملیات ترکیبی و هوشمندانه و صلابت فرزندان ایران اسلامی و دلاور مردان سپاه پاسداران و مرزداران مؤمن خلیج فارس و دریای عمان را ارج می‌گذاریم و این ایمان، هوشمندی، صلابت شجاعت و آرامش بی‌نظیر و قابل تحسین در میدان رزم قابل تحسین است و با تمام وجود از رزمندگان و فرماندهان سلحشور نیروی دریایی سپاه تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha