اخلاق و سیره نبی اکرم(ص) را در زندگی خود جاری کنیم
کد خبر: 4007148
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
امام‌جمعه گناوه:

اخلاق و سیره نبی اکرم(ص) را در زندگی خود جاری کنیم

امام‌جمعه گناوه با اشاره به الگوگیری از اخلاق و سیره نبوی، گفت: باید تلاش کرد اخلاق و سیره حضرت محمد مصطفی(ص) و ائمه(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود ساری و جاری کنیم.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی، امام‌جمعه گناوه، 30 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و میلاد با سعادت امام صادق(ع)، گفت: مؤسس مذهب جعفری پیامبر گرامی اسلام(ص) است و امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه و احیا‌کننده این مذهب است. در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) حوادث خارق‎العاده‌ای رخ داد که در تاریخ ثبت و ضبط شده است و ایشان اسوه و الگوی همه بشریت است؛ باید تلاش کرد اخلاق و سیره آن حضرت و ائمه(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود ساری و جاری کنیم.

حجت‌الاسلام رکنی حسینی با تأکید بر اهمیت خنثی‎سازی تحریم‌های دشمنان، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته در جمع خانواده سردار شهید سپهبد سلیمانی فرمودند: «رفع تحریم دست دشمن است ولی خنثی کردن تحریم دست ما است.»

امام‌جمعه گناوه با اشاره به اینکه کارشناسان اقتصادی اجماع دارند که راه‌هایی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها وجود دارد، گفت: اعتماد نکردن به دشمنان از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها و یک رویکرد لازم و اجتناب‌ناپذیر است که باید به‌عنوان یک راهبرد دائمی مدنظر دولتمردان دولت انقلابی و مردمی باشد.

وی با بیان اینکه اعتماد و اتکا به ظرفیت‌های داخلی دومین عامل در خنثی‌سازی تحریم‌هاست، اضافه کرد: کشور ما دارای ظرفیت بسیار است و در همین استان بوشهر ظرفیت‌ها و منابع الهی بیشماری وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. وحدت و انسجام بین قوا و فرماندهی واحد در دستگاه‌های اجرایی عامل دیگر در خنثی‌سازی تحریم‌هاست.

امام‌جمعه گناوه با اشاره به اهمیت مقابله با فساد و مفسدان اقتصادی، گفت: مقابله با فساد و مفسدان نیازمند عزم ملی است و قوه قضائیه نیز در حال برخورد با مفسدان است که امید را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی گفت: ورود قوه قضائیه به حیات خلوت مفسدان اقتصادی و کسانی که برای خود خط قرمزهایی ساختگی ایجاد کرده‌اند و با استفاده از رانت‌ها به بیت‌المال و اموال عمومی دست درازی می‌کنند، باعث ایجاد امید در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام رکنی حسینی گفت: قوه قضائیه هیچ خط قرمزی را برای مبارزه با فساد و مفسدان نداشته باشد و با کسانی که به اصطلاح یقه سفید هستند و به این وسیله می‌خواهند به اموال مردم دست درازی کنند می‌طلبد که قوه قضائیه برخورد کند و مردم را نسبت به این قوه بیشتر امیدوار کند.

امام‌جمعه گناوه با اشاره به تنش‌های مذهبی توسط استکبار جهانی در منطقه، گفت: طی ماه‌های گذشته حملات سازمان یافته‌ای علیه شیعیان در کشورهای مختلف به راه افتاده است و این حوادث یک توطئه هماهنگ استکبار جهانی برای کشورهای منطقه است که نقطه آغاز این توطئه را باید در شکست آمریکا در افغانستان و ناکامی اشغالگران در دست‎یابی به اهداف خود و خروج مفتضحانه آنها از افغانستان دانست.

انتهای پیام
captcha