مسجدیاوری و قرآن‌باوری در اولویت نخست برنامه‌های حوزه کودک و خانواده باشد + عکس
کد خبر: 4072205
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
مشاور وزیر ارشاد عنوان کرد:

مسجدیاوری و قرآن‌باوری در اولویت نخست برنامه‌های حوزه کودک و خانواده باشد + عکس

مشاور وزیر ارشاد گفت: متولیان تصمیم‌گیری و تصمیم‌‌سازی جهت رشد و پیشرفت جامعه باید اولویت برنامه‌ای خود را در حوزه کودک و خانواده بر محوریت مسجدیاوری و قرآن‌باوری قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، دبیر شورای اقامه نماز و رئیس هیئت ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز ۲۹ تیرماه، در مراسم اختتامیه طرح ملی «شهر من، شهر نماز» که در محل مصلای نمازجمعه شهر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: اقامه نمازجماعت و برپایی مجالس دینی و رونق‌دادن مناسبت‌های مذهبی در مساجد و مؤسسات قرآنی و مصلاهای نمازجمعه به منظور تقویت روحیه معنوی جامعه ایمانی یکی از بهترین راهبردهای مقابله با تهاجمات فرهنگی و حملات سایبری و نظامی دشمنان است. 

وی با اشاره به این مطلب که همه انبیاء(ع) در مورد امر نماز سفارش و فلسفه حضور خود را اقامه نماز اعلام کرده‌اند، افزود: حضرت ابراهیم خلیل‌الله(ع) و حضرت اسماعیل(ع) به ترتیب در سن ۱۰۰ سالگی و ۱۳ سالگی به فرمان پروردگار متعال مأموریت پیدا می‌کنند که خانه خدا را برای اقامه نماز و حفظ وحدت جامعه توحیدی آماده‌سازی کنند. همچنین عبودیت به‌عنوان مهم‌ترین ماموریت حضرت موسی(ع) بعد از امر توسعه و ترویج سبک زندگی توحیدی بود. 

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه مهم‌ترین افتخار قرآن ایطن است که «هُديً لِلْمُتَّقينَ» است، افزود: در حدیثی معتبر اشاره و بیان داشته‌اند هر آنکس که نماز را سبک می شمارد مورد شفاعت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرار نمی‌گیرد. 

حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی عنوان کرد: یکی از درب‌های رستگاری مؤمنین داشتن خشوع در نماز است و برای اینکه به این کلید طلایی دست پیدا کنیم، باید از هر‌گونه رفتار لغو و بیهوده فاصله گرفت، تا با نسخه قرآن به سعادت دنیا و آخرت برسیم و صاحب و کاسب خشوع بشویم. 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: طبق بیان آیه ۸۷ سوره مبارکه مریم، کسی که بر روی نماز پنجگانه توجه ویژه دارد و اقامه می‌کند، به مقام شفاعت می‌رسد. پس نماز هم می‌تواند انسان را به مقام شفاعت برساند و به عبارتی اقامه نماز حلال مشکلات است. 

حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی با تأکید بر اینکه مسجدیاوری و قرآن‌باوری با محوریت توجه ویژه به خردسالان و خانواده‌ها را باید در اولویت برنامه‌ای و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها قرار بدهیم، تصریح کرد: وقتی نگاه ما، نگاه قرارگاهی جهت هم‌افزایی باشد، در آنجا پیشرفت می‌کنیم. 

وی در پایان از مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر به‌عنوان مجری طرح در استان و دیگر عوامل اجرایی نخستین طرح ملی «شهر من، شهر نماز» که با سعی و تلاششان موفق به کسب رتبه اول کشوری در اجرای این طرح شدند، قدردانی کرد و افزود: وجود آیت‌الله صفایی‌بوشهری یک سرمایه ملی در استان بوشهر هستند که در امر نماز، قرآن و عترت و شهدا اهتمام ویژه‌ای دارند و از سال گذشته طرح ملی «شهر من، شهر نماز» را در بحث و دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر قرار دادند و امروز همه ما شاهد محصول معنوی این تلاش‌های جهادی و خالصانه هستیم. 

یادآور می‌شود، در این مراسم از ۸۰ نفر از خادمان نماز که در برگزاری طرح ملی «شهر من، شهر نماز» در شهرستان‌های بوشهر مشارکت داشتند، تجلیل به عمل آمد. 

حجت‌الاسلام و المسلین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد‌اسلامی

حامد فکوری 

 

انتهای پیام
captcha