تصمیم‌های مهم و کارساز از مساجد نشأت گرفته‌ است
کد خبر: 4009695
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
مدیرکل اوقاف بوشهر:

تصمیم‌های مهم و کارساز از مساجد نشأت گرفته‌ است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در همایش «اتحاد مساجد، اقتدار مساجد»، گفت: در عصر حاضر و در جریان انقلاب و پس از آن تصمیم‌های مهم و کارساز از مساجد نشأت گرفته‌ است.

 حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر امروز 10 آبان‌ماه در همایش «اتحاد مساجد، اقتدار مساجد» که در مسجد فاطمه‌زهرا(س) شهر برازجان برگزار شد، به اهمیت مساجد در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام مسجد محور همه امور بود و هر اتفاقی رخ می‌داد و برنامه‌ای پیش می‌آمد تصمیم آن در مسجد گرفته می‌شد و به همین دلیل همواره دشمن درصدد تضعیف مسجد بر آمده‌ است.

اسماعیل‌پور به شرایط و اهمیت مساجد بعد از انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: در عصر حاضر و در جریان انقلاب و پس از آن نیز تصمیم‌های مهم و کارساز از مساجد نشأت گرفته‌ است، در دفاع مقدس نیز مسجد پشتیبان جبهه‌ها و رزمندگان بود از این رو یکی از انتظارات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این است که مساجد باید در تراز و میدان دار برنامه‌ها و اهداف انقلاب باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در ادامه بیان کرد: در واقع هر برنامه که بخواهد در جامعه موفقیت داشته باشد باید از مسجد شروع شود، حضور در مسجد و حرکت اهالی آن نقش کلیدی در آینده جوانان و جامعه دارد.

اسماعیل‌پور ضمن تاکید بر تلاش‌های دشمن برای جدا کردن دین از سیاست و زندگی مردم افزود: دشمن به دنبال جدا کردن دین از سیاست است در صورتی که مسجد یک پایگاه مهم، اثرگذار و مقتدر در حوزه سیاسی و ترسیم کننده آینده‌ای روشن برای هر جامعه به شمار می‌رود.

وی در ادامه به تربیت اثرگذار و ریشه‌ای افراد در مسجد اشاره کرد و افزود: تجربه نشان داده است جوانانی که در مسجد تربیت شده در هر پست و مقام از بهترین‌ها و موفق‌ترین‌ها بوده‌اند و مسجد تراز انقلاب اسلامی نیروی انسانی مدیر و مدبر برای جامعه و مدافع حرم تربیت و تأمین می‌کند و پایگاهی قوی برای پشتیبانی از ولایت فقیه خواهد بود و استارت استکبارستیزی از مسجد زده خواهدشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: در بوشهر سند چشم انداز مساجد زیر نظر آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در حال تدوین است که طبق این سند برنامه‌هایی جامع و اثربخش پیش روی فعالیت‌های مساجد گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha