روحانیون بوشهر در مبارزه با استبداد نقش بی‌بدیل داشتند
کد خبر: 4019458
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
نماینده ولی‌فقیه در بوشهر:

روحانیون بوشهر در مبارزه با استبداد نقش بی‌بدیل داشتند

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به نقش روحانیون استان بوشهر در مبارزه با استعمار گفت: روحانیون استان در عرصه مبارزه با استبداد  نقش بی‌بدیل داشتند و تاریخی سرشار از شکوه، ارزشمند و مطابق با تمام شاخصه‌های عالمیت دین رقم زده‌اند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ظهر امروز 17 آذرماه در آیین اختتامیه هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) که در مجتمع آدینه شهر بوشهر برگزار شد، گفت: بصیرت و استعمارستیزی، حکم به دفاع در برابر استعمار و قرار گرفتن در صحنه از ویژگی‌های بارز روحانیون بوشهر است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: روحانیت این استان همواره تابع و اقتدا به رهبر معظم انقلاب کردند و در عرصه مبارزه با استبداد نقشی بی‌بدیل داشتند و تاریخی سرشار از شکوه، ارزشمند و مطابق با تمام شاخصه‌های عالمیت دین رقم زده‌اند و نگاه آنان همواره به سمت آخرت معطوف بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای تاریخی بسیار پرشکوه در عرصه روحانیت جهان اسلام است، اظهار کرد: بوشهر دارای جایگاه بزرگ حوزوی در جهان است که این جایگاه در مقطعی فراموش شد و یا آن را به فراموشی سپردند که انگلیسی‌ها نقشی مؤثری در این عرصه داشتند و تنها جایی که قبل از دیگر مناطق ایران حکومت فقیه و ولایت فقیه تشکیل شد استان بوشهر به رهبری سید مرتضی مجتهد اهرمی و سرداری رئیسعلی دلواری بوده است.

صفایی‌بوشهری تصریح کرد: با این حال با اقدام‎‌های صورت گرفته ظرفیت حوزوی استان بوشهر در طول ۱۰ سال گذشته به‌خوبی احیا شده است از این رو نقش حوزه‌های علمیه باید تقویت و مورد توجه قرار گیرند و همه نگاه‌ها باید به سمت پرورش هادیان دین و معماری الگوهای دین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: در این راستا برگزاری کنگره علامه بلادی برای رشد در عرصه‌های علمی و پژوهشی است و اکنون ظرفیت حوزوی استان بوشهر به خوبی در خدمت حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه استان بوشهر درآمده است.

صفایی بوشهری افزود: اکنون حرکت روحانیت استان بوشهر در مسیری صورت گرفته که در تاریخ نیز پیشینیان در این عرصه قدمی مصمم و استوار برداشتند و مردم دوستی، مردم داری و پرهیز از دنیاگرایی، شهرت و ثروت از ویژگی‌های مکتب روحانیت استان بوشهر است که اکنون نیز این موارد در سبک زندگی طلاب کاملاً مشهود است و روحانیت استان بوشهر همواره برمدار ترسیم شده از سوی امام راحل حرکت می‌کند و این رویکرد در تمامی فعالیت‌های آنان مشهود است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha