تقویت فرهنگ صلح و سازش در بوشهر با جدیت دنبال شود
کد خبر: 4020237
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
رئیس شورای حل اختلاف بوشهر بیان کرد:

تقویت فرهنگ صلح و سازش در بوشهر با جدیت دنبال شود

رئیس شورای حل اختلاف بوشهر گفت: تقویت فرهنگ صلح و سازش در استان بوشهر با جدیت دنبال شود و باید از ظرفیت یاوران و خادمیاران رضوی در ستاد صبر و صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان به خوبی استفاده شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، الماس گشتاسبی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، با فرید محبی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر، اعضای دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و عابدین غریبی، سر رابط کانون حقوقی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر شامگاه 20 آذر ماه دیدار کرد.

گشتاسبی در این نشست گفت: تقویت فرهنگ صلح و سازش در استان بوشهر با جدیت دنبال شده و به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم و باید از ظرفیت یاوران و خادمیاران رضوی در ستاد صبر و صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان بوشهر به خوبی استفاده شود تا شاهد توسعه صلح باشیم و دبیرخانه خدمت رضوی و یاوران و خادمیاران باید ورود بهتر و بیشتری به پرونده‌های قضائی با ماهیت صلح و سازش در استان داشته باشند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر آماری از پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته و سال جدید، همچنین تعداد پرونده‌های مختومه و درصد آمار صلح و سازش در این پرونده‌ها را ارائه کرد و افزود: در ۲۱ پرونده قصاص طی سال جاری، صلح و سازش صورت گرفته که در برخی از آنها خادمیاران و یاوران همچنین دبیرخانه خدمت رضوی نقش مؤثری داشته‌اند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر نیز در این دیدار اظهار کرد: آمادگی کاملی برای مشارکت و حضور در زمینه تنظیم تفاهم‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی همکاری متقابل مابین این دو مرکز داریم و همچنین با استفاده از ظرفیت خادمیاران و یاوران رضوی، به پرونده‌های سازش ورود خواهیم کرد و به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری این دو نهاد و با مشارکت ستاد دیه شاهد اقدامات مؤثری خواهیم بود و در این راستا آماده همکاری هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر مقدمات همکاری مجموعه شورای حل اختلاف استان به‌عنوان یک مجموعه حقوقی در قالب یاوران رضوی فراهم شود.

عابدین غریبی، سر رابط کانون حقوقی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از فراخوان جذب عوامل حقوقی شوراهای حل اختلاف به عنوان یاوران رضوی و سازماندهی آنها در سطح استان به تناسب شهرهای استان خبر داد.

انتهای پیام
captcha