علامه بلادی، سرآمد علمای هم‌عصر خویش است
کد خبر: 4018650
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
مسئول کمیته علمی کنگره علامه بلادی:

علامه بلادی، سرآمد علمای هم‌عصر خویش است

مسئول کمیته علمی کنگره علامه بلادی بوشهری‌(ره) با اشاره به ویژگی‌های مهم این عالم بوشهری‌ گفت: مهم‌ترین ویژگی که در علامه بلادی وجود داشته، روحیه پژوهشگری اوست که در این زمینه سرآمد علمای هم‌عصر خویش است.

ارسالی/ علامه بلادی، سرآمد علمای هم عصر خویش استبه گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی، پژوهشگر و مسئول کمیته علمی کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) صبح امروز ۱۴ آذرماه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه برگزاری هفتمین دوره کنگره علامه بلادی بوشهری قرار داریم که هرساله علاقه‌مندان مطالب خوب و باکیفیتی را ارسال می‌کنند.

مسئول کمیته علمی کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) افزود: کرونا تأثیرات محسوسی را بر اجرای کنگره گذاشته است، هرچند مجازی برگزار کردن کنگره تأثیری به لحاظ کمی آثار داشته، اما با همین وجود هم مطالب مفید و با‌کیفیتی به دبیرخانه ارسال شده است.

حسینی با اشاره به ویژگی‌های مهم علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: ویژگی مهمی که در علامه بلادی وجود داشته است، روحیه پژوهشی اوست که در این زمینه سرآمد علمای هم‌عصر خویش است.

مسئول کمیته علمی کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) عنوان کرد: علامه بلادی در علومی مثل طب، نجوم، نسب‌شناسی، شعر فارسی و حتی رمان صاحب قلم است.

این پژوهشگر بوشهری با اشاره به استقبال شرکت‌کنندگان از موضوعات مطرح شده برای هفتمین کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) اظهار کرد: موضوعاتی که طلاب علاقه‌مند بودن موضوعات حوزوی، فقه اصول و ادبیات عرب بوده، اما موضوعات میان‌رشته‌ای مثل اقتصاد اسلامی و جامعه‌شناسی اسلامی و… هم مورد توجه شرکت‌کنندگان بوده که به آنها پرداخته‌اند.

حسینی با اشاره به آثار ارسال شده در این دوره از کنگره گفت: بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره در قالب پایان نامه، کتاب و مقاله ارسال شده و زمینه‌های مختلفی از طرف طلاب و دانشجویان و اساتید بوده است.

انتهای پیام
captcha