حضرت علی‌(ع) اولین پاسدار حریم ولایت در اسلام بود
کد خبر: 2684222
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
آیت‌الله صفایی‌ بوشهری مطرح کرد؛

حضرت علی‌(ع) اولین پاسدار حریم ولایت در اسلام بود

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در دیدار با رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اولین پاسدار حریم ولایت در اسلام امیرالمؤمنین حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر امروز، 17 دی‌ماه در دیدار با سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر‌(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، اظهار کرد: اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنیم خواهیم دید که سپاه و بسیج خط نورانی و طلایی و عامل صیانت و پایداری و استقامت ایران اسلامی هستند و اولین پاسدار حریم ولایت در اسلام امیرالمومنین حضرت علی‌‌بن‌ ابی‌‌طالب(ع) بود و سپاه و بسیج خط مقدم حفاظت و حراست و پاسداری از حریم انقلاب در شرایط کنونی هستند.

موفقیت‌های آینده نظام جمهوری اسلامی منوط به عملکرد سپاه و بسیج است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر بخش فراوانی از موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در آینده را منوط به عملکرد سپاه و بسیج است و تقویت و حمایت از سپاه و بسیج را واجب و تضعیف این دو نهاد را به هر شکل ممکن حرام برشمرد و عنوان کرد:سپاه و بسیج علاوه براینکه در بحث‌ دفاع از کشور عملکرد بسیار مطلوبی داشته است، در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز حضور پیدا کرده و در همه آن‌ها نیز موفق بوده است.

روح بسیجی و پاسداری در استان بوشهر سابقه دیرینه دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: روح بسیجی و پاسداری در استان بوشهر سابقه دیرینه دارد و نماد آن را می‌توان در علمای بزرگی نظیر علامه بلادی و رئیس علی دلواری و مردم متدین و ولایتمدار این استان مشاهده کرد.

اقتصاد کرانه‌ای مهم‌ترین عرصه توسعه حوزه اقتصاد است

آیت‌الله صفایی‌ بوشهری با بیان اینکه در عرصه اقتصاد بین‌الملل، مهم‌ترین عرصه توسعه حوزه اقتصاد، اقتصاد کرانه ای است، گفت: هندسه استان بوشهر از نظر جغرافیایی با دارا بودن 937 کیلومتر مرز دریایی و دارا بودن 707 کیلومتر مرز کرانه ای یکی از اساسی ترین مکان های هندسی در حوزه توسعه اقتصاد کشور است و اگر ما بتوانیم در هندسه استان بوشهر مهندسی اقتصادی را با توجه به منویات مقام معظم رهبری انجام دهیم و سهم بسیج و سپاه را در این راستا مشخص کنیم، قطعاً استان بوشهر می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی نظام را حل کند.

استان بوشهر خط مقدم دفاع فرهنگی در جنوب ایران است

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر در پایان با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه فرهنگی خط مقدم دفاع فرهنگی در جنوب ایران است، تاکید کرد: در این راستا حوزه های علمیه بسیاری ساخته شده و اردوگاه بزرگ فرهنگی نیز در حال طراحی است. همچنین تلاش برای راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای دینی نیز از طرح‌های آینده درعرصه فرهنگی این استان خواهد بود و استان بوشهر آمادگی خود را برای تمامی طرح‌هایی که مقام معظم رهبری در تمامی عرصه‌ها دارند، اعلام می کند.

captcha