میان قرآن و تاریخ استان بوشهر، رابطه تنگاتنگی برقرار است
کد خبر: 3974822
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
آیت‌الله صفایی بوشهری:

میان قرآن و تاریخ استان بوشهر، رابطه تنگاتنگی برقرار است

امام جمعه بوشهر با اشاره به ارتباط تنگاتنگ میان قرآن و تاریخ استان بوشهر گفت: در تاریخ باشکوه استان بوشهر، میرزا معتقد اهرمی قرآن متقارن را به جهان اسلام عرضه کرده و در عرصه علوم قرآنی نیز علامه بلادی در کتاب خود تلفیق علم قرآن با نجوم را به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آیین افتتاح رسمی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور گفت: استان بوشهر دارای پیشینه ویژه و باشکوه در تمامی فضائل شخصی و اجتماعی است و دارای جغرافیای فوق‌العاده مهم است.

صفایی بوشهری در ادامه خاطر نشان کرد: همجواری استان بوشهر با خلیج‌فارس سبب ایجاد موقعیت‌های مهم در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی، علم و فناوری شده و همچنین این استان در عرصه مقاومت، بیداری، بصیرت و دفاع پایتخت مبارزات ضد استعماری با پیشینه 600 ساله است.

وی افزود: استان بوشهر افتخاراتی همچون مقابله و خنثی کردن 4 حمله متجاوزان انگلیسی را در ادوار مختلف تاریخی، مبارزه مستقیم رزمندگان استان بوشهر با آمریکا در خلیج‌فارس و حماسه زنان علیه استعمار در منطقه لرده دشستان را در کارنامه خود دارد که این مهم خود یکی از ویژگی‌های مهم این استان به عنوان یک پایتخت ضد استعماری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به توانمندی اقتصادی این استان بیان کرد: استان بوشهر، در عرصه اقتصادی نیز همچون دیگر عرصه‌ها با داشتن ظرفیت‌های گوناگون به عنوان پایتخت انرژی فسیلی و هسته‌ای شناخته شده است.

وی با اشاره به شایستگی مردم بوشهر در کسب افتخار نخستین پایتخت قرآنی کشور تبیین کرد: تحقق این جای شکرگذاری دارد و در این راستا در دهه اخیر کارهای بزرگی در عرصه قرآنی در استان بوشهر انجام شده که تدوین سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی در افق 1404 و 1420 و کسب مقام‌های عالی از سوی قاریان و حافظان استان بوشهر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از دیگر شاخصه‌های استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ارتباط تنگاتنگ قرآن با تاریخ بوشهر خاطر نشان کرد: در تاریخ باشکوه استان بوشهر، میرزا معتقد اهرمی قرآن متقارن را به جهان اسلامی عرضه کرده و در عرصه علوم قرآنی نیز علامه بلادی در کتاب خود تلفیق علم قرآن با نجوم را به رشته تحریر درآورده است.

در پایان، صفایی بوشهری از صدور مجوز راه‌اندازی دانشکده فعالیت قرآنی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این استان باید موزه و مجتمع بزرگ قرآنی داشته باشد که برای احداث مجتمع قرآنی مصوبه آن صادر شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha