تهیه نسخه نهایی برنامه اجرایی انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰
کد خبر: 3974747
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
فاطمه کرمپور خبر داد:

تهیه نسخه نهایی برنامه اجرایی انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: با تدوین پیش‌نویس دوم و کسب نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نسخه نهایی برنامه اجرایی بوشهر پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ تهیه شد.

فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، در آئین اعلام رسمی انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ۱۴۰۰ که امروز 10 خرداد در سالن  استانداری  بوشهر برگزار شد، گفت: پس از اعلام مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان، دبیرخانه بوشهر پایتخت قرآنی ۱۴۰۰ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد.

وی با تاکید به اینکه انتخاب بوشهر زمینه رسیدن به اهداف تعیین شده در سند راهبردی قرآنی استان را هموار می‌کند، اظهار کرد: بیش از بیست و پنج جلسه کاری کمیته برنامه‌ریزی، تشکیل پیش نویس برنامه اجرایی، راهبردها و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان انجام شده است.

کرمپور ادامه داد: در این راستا صنعت قرآنی راهبردی ۱۴۱۴ استان، منشور قرآنی کشور، مصوبات شورای توسعه قرآنی کشور و مجموعه برنامه‌های زمزم و تجربیات فعالیت‌های قرآنی استان و همچنین مشورت با تعدادی از فرهیختگان قرآنی استان تهیه شد.

وی در خصوص پیش‌نویس دوم نیز مطالبی را بیان کرد و گفت: این پیش‌نویس تهیه و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد و پس از کسب نظارت و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نسخه نهایی برنامه اجرایی بوشهر پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ تهیه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه ۸۰ عنوان‌برنامه‌ برای اجرا در این سال طراحی شده است، اظهار کرد: برنامه عملیاتی ویژه پایتخت قرآنی کشور یک بخش ساختاری دارد که شامل ۱۰ کمیته و ۴۰ کارگروه است. این کمیته و کارگروه‌ها متشکل از تمامی نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و مردم‌نهاد فعال در استان است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha