شجره طیبه سپاه یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3190996
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
جلیلی:

شجره طیبه سپاه یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است

گروه سیاسی: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در دیدار با امام جمعه بوشهر گفت: شجره طیبه سپاه یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است که اکنون در اوج بالندگی و شکوفایی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر امروز، دوم اردیبهشت در نشست با سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی(ع)، اظهار کرد: استان ولایتمدار بوشهر در سراسر تاریخ خود، عشق به ولایت بر اساس معرفت دینی و فقه حکومتی داشته و هم اکنون نماد ولایتمداری در سطح ایران است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهرهمچنین افزود: تمام وجود مردم استان بوشهر، عشق و ارادت به مقام معظم رهبری است. از تمامی تلاش‌های جنابعالی در تمامی مناصبی که بوده‌اید به‌ویژه مذاکرات هسته‌ای، تقدیر و تشکر می‌کنم و محصول آن تلاش‌ها، پایداری، مقاومت و عزت ایران بوده است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد: استان بوشهر دارای ویژگی‌های خاصی است و تاریخ این استان گواه گویای عظمت ولایتمداری، پایداری و مقاومت در قبال تهاجمات بیگانگان بوده است.

امام جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود ابراز کرد: در طول تاریخ، چهار بار انگلیس به این استان حمله کرده و شهدای بسیاری در این استان داشته‌ایم که یکی از آن شهدا، شهید رئیسعلی دلواری است.

استان بوشهر مهم‌ترین پایتخت انرژی کشور است
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر همچنین اظهار کرد: علمای بزرگی همچون علامه بلادی، علی‌نقی دشتی، مجتهد برازجانی، آل عصفور و مجتهد اهرمی در این استان بوده‌اند که اینها با بصیرتی که داشتند، حکم به دفاع دادند و سردارانی مانند رئیسعلی دلواری و مردم، با استعمار مقابله کردند.

وی ابراز کرد: در طول تاریخ، پرتغالی‌ها چند بار جهت حاکمیت بر اوضاع اقتصادی استان، به این استان حمله کردند ولی دوباره علما حکم دادند و مردم استان مقاومت کردند.

همه در مسیر اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری هستند
آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه در آینده دو راکتور هسته‌ای دیگر در استان ساخته می‌شود، افزود: استان بوشهر از دیرباز یکی از استان‌های مهم عرصه اقتصاد کشور بوده و با دارا بودن 937 کیلومتر مرز دریایی، مهم‌ترین مسیر جنوب - شمال و پایتخت انرژی کشور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در استان در ادامه بیان کرد: در استان با وجود فضای اخلاق محوری و وحدت در سایه ولایت، شرایطی فراهم آمده که همه بر مبنای فقه حکومتی و فرهنگ اسلامی در مسیر اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری هستند.

وی ابراز کرد: در استان نگاه مان را این طور طراحی کرده‌ایم که ما بر مبنای فقه حکومتی و بر مبنای اندیشه‌های مقام معظم رهبری نه یک کلام کمتر و نه یک کلام بیشتر، عمل می‌کنیم و این در استان نهادینه شده است.

ایران و اسلام، نظم نوین جهان را رقم خواهد زد
آیت‌الله صفایی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زیرساخت‌های حوزوی استان به زودی به 211 هزار متر خواهد رسید، افزود: در استان اندیشه این است که استان بوشهر قطب حوزوی جهان تشیع در حوزه خلیج فارس باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان در آستانه تحول عظیمی است، گفت: تئوریسین‌های سیاسی - اقتصادی جهان در نگاه مهندسی خود به دنبال نظم نوین جهانی هستند اما این طور نیست و ان‌شاء‌الله ایران و اسلام، نظم نوین جهان را رقم خواهد زد و تمدن آینده، تمدن اسلامی خواهد بود که فضا برای ظهور مهدی آل محمد(عج) آماده شود.

وی ادامه داد: در این زمینه، می‌طلبد که طراحی‌های خوب، مدیریت خوب، نظارت کارآمد و بازتولید پروژه ها در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد: جهان در آستانه این نظم نوین اسلامی است اما فتنه‌های بزرگی نیز پیش رو خواهیم داشت و ما باید از این فتنه‌ها عبور کنیم که به آن تمدن مورد نظر برسیم به همین خاطر نیازمند بصیرت، جهادگری، ولایتمداری و وحدت و همدلی در سایه ولایت در تمامی امور هستیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه امیر المؤمنین(ع) می‌فرمایند: «زمانی که فتنه به وجود می‌آید سریع به دور رهبر خود جمع شوید»، تصریح کرد: برای شکستن فتنه‌ها تنها یک راه بیشتر وجود ندارد و آن، اطاعت از فرامین و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

ما تمدن، پیشرفت و بُرد جهانی بدون اندیشه‌های مقام معظم رهبری را نمی‌خواهیم
امام جمعه بوشهر در ادامه ابراز کرد: با تبعیت از رهبری نه اینکه انسان از رهبر حراست می‌کند بلکه خود مصون می‌ماند به همین خاطر، مقام ولایت مقام حراست از نظام و کرامت انسانی، اسلام و مسلمین است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری اظهار کرد: در پرتو ولایت، ما مصون و محفوظ می‌مانیم، مملکت پیشرفت می‌کند و در کنار ولایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری، پیشرفت معنا و مفهوم پیدا می‌کند. ما تمدن، پیشرفت و بُرد جهانی بدون اندیشه‌های مقام معظم رهبری را اصلا نمی‌خواهیم بلکه ما به دنبال این هستیم که مقام معظم رهبری چه می فرمایند و ما اطاعت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ابراز کرد: عبرتی که از تاریخ پیدا کرده‌ایم این است که به مقام معظم رهبری نگوییم چه می‌خواهیم بلکه بگوییم چه می‌فرمایید.

مذاکرات هسته‌ای در بستری موفق خواهد بود که اندیشه‌های مقام معظم رهبری را اجرایی کند
آیت‌الله صفایی‌بوشهری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در مذاکرات هسته‌ای موفق شویم باید ببینیم که مقام معظم رهبری چه می‌خواهد. مذاکرات هسته‌ای در بستری موفقیت خواهد داشت که اندیشه‌های مقام معظم رهبری را اجرایی کند و بدون آن شکست خواهد خورد.

امام جمعه بوشهر افزود: در تمامی حوزه‌ها، مهم، نگاه ولایی است و این برای انسان در دنیا سعادت و در آخرت رستگاری می‌آورد.

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار گفت: شجره طیبه سپاه یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است که اکنون در اوج بالندگی و شکوفایی قرار دارد.

سپاه یگان رزمی است که ریشه در قرآن و ولایت دارد
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: سپاه یگان رزمی است که ریشه در قرآن و ولایت دارد و این مؤلفه‌ای است که موجبات تفاوت آن از نظام‌های دیگر جهان شده واین تفاوت نگرانی و ناامیدی دشمنان را در پی داشته است. انقلاب اسلامی پاسخ به دعوت خدا و پیامبر(ص) بود و به این واسطه حیات طیبه رشد پیدا کرد که هیچ قدرتی در برابر آن نتوانست مقاومت کند.
وی با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی یادآور شد: معادله‌هایی که برای شکست جمهوری اسلامی و انتقال به مردم ایران توسط دشمنان طراحی شده‌ بود شکست خورده و نظام اسلامی روز به روز در حال پیشرفت است.
نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به مانند کشتی است که با الهام از قرآن و اهل بیت(ع) در حال پیشرفت و حرکت از امواج سهمگین است و با موفقیت از آن عبور کرده و به ساحل امن خواهد رسید.
وی اظهار کرد: دشمنان با بهره‌گیری از تمام ابزار و تجهیزات و استفاده از 170 شبکه ماهواره‌ای در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند اما بصیرت، شجاعت و ثبات قدم نظام اسلامی موجب شکست نقشه‌های آنان شده است.
جلیلی با اشاره به نیروگاه اتمی و راکتور تهران گفت: نیروگاه اتمی بوشهر و راکتور تهران که استفاده‌ صلح‌آمیز دارد چه ربطی به سلاح هسته‌ای دارد که غرب از آن می‌ترسد. در مورد توافق هسته‌ای باید با استفاده از نظریات راهبردی و حکیمانه رهبر انقلاب گام برداشت تا به موفقیت رسید، در این راه با ید خطوط  قرمز مدنظر باشد و با استفاده از ابتکارات و شیوه‌های که مطابق با منافع کشور در چارچوب اصلی نظام اسلامی است مذاکره کرد. بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی به آمریکا ناشی از تجربیات و باورهای جمهوی اسلامی است.
جلیلی گفت: جمهوری اسلامی عضو آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است و طبق قوانین و مقررات بین‌المللی می‌تواند از حق و حقوق خود در استفاده صلح‌آمیز و مقرون به‌صرفه‌‌ی انرژی اتمی دفاع کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی این میراث بزرگ امام خمینی، امروز لنگرگاه ثبات و الگوی پیشرفت در منطقه نو جهان شده و نوید تمدن جدید جهانی است که موجب نگرانی دشمنان و شادی آزادی خواهان جهان شده است.
یادآور می‌شود، دیدار سعید جلیلی با کارکنان و فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و نیز نشست صمیمی با نمایندگان خبرگزاری ایکنا، فارس، مهر، تسنیم و همچنین سخنرانی در همایش تحلیلی مبانی اصولگرایان و بررسی مسائل سیاسی روز در مسجد قرآن از دیگر برنامه های سفر یک روزه نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به بوشهر می باشد.

captcha