سبک زندگی مردم استان بوشهر از دیرباز، قرآنی بوده است
کد خبر: 3976287
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
امام جمعه بوشهر:

سبک زندگی مردم استان بوشهر از دیرباز، قرآنی بوده است

امام جمعه بوشهر با اشاره به سبک زندگی قرآنی مردم بوشهر گفت: مردم استان بوشهر، مردمی بسیار مومن و متدین هستند که بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت زندگی می‌کنند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، پیش از ظهر سه‌شنبه هجده خرداد‌ماه، نشستی با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ائمه جمعه، جمعی از مسئولین و اعضای تشکل‌های قرآنی استان بوشهر با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور با موضوع «بوشهر، پایتخت قرآنی ایران در سال 1400» به صورت وبینار برگزار شد.

صفایی بوشهری ضمن قدردانی و تشکر از حضور مدعوین علی‌الخصوص حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: شاکر درگاه احدیت هستیم که این توفیق را داد که در آغاز قرن پانزدهم، استان ولایت‌مدار بوشهر پایتخت قرآنی ایران شد و این مایه‌ افتخار هست.

امام جمعه بوشهر در ادامه خاطر نشان کرد: استان بوشهر از دیرباز یک استان قرآنی بوده عموم مردم در عرصه قرائت به شکل عمومی، همه اهل قرائت هستند و در عرصه تخصصی درک و فهم مفاهیم قرآنی بزرگان روحانیت این استان مثل علامه بلادی، سیدعلی نقی دشتی، معتقد اهرمی، مجتهد برازجانی، سید مرتضی اهرمی، مرحوم شیخ محمدعلی آل عصفور بزرگان و... در عرصه تفسیر و تبیین مفاهیم قرآنی به جد فعالیت داشتند و دارای کتاب‌های بسیار قوی در این عرصه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: مردم استان بوشهر، مردمی بسیار مومن و متدین هستند که بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت زندگی می کنند و به همین خاطر جلسات قرائت و مقابله قرآن در منازل، مساجد و مراکز دینی قدمتی چند صد ساله دارد.

صفایی بوشهری اظهارکرد: مردم استان بوشهر الحمدلله بر اساس قرآن و آموزه‌های وحیانی و مکتب اهل بیت زندگی کرده‌اند، در یک فضای قرآنی به سر می‌برند و سبک زندگی قرآنی در زندگی آنها حکمفرماست.

نماینده ولی فقیه در بوشهر در ادامه به فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته از سوی سازمان‌های ذیربط اشاره کرد و افزود: در دهه اخیر به خاطر برنامه‌ریزی‌هایی که در عرصه قرآن صورت گرفته، ما موفق به تنظیم سند چشم انداز فعالیت های قرآنی، انجام فعالیت‌های گسترده چه در سطح عمومی و چه در سطح مراکز خاص و تهیه پیوست‌های قرآنی متعدد شده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی شورای قرآنی استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: شورای قرآنی استان بوشهر، در این چند سال اخیر استان ممتاز ایران بوده و از شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تفقد قرار گرفته است.

امام جمعه بوشهر با ابراز خرسندی نسبت به علاقه موسسات و اتحادیه نسبت به قران افزود: استان بوشهر دارای دهکده قرانی هست و از سوی دیگر جلسات تفسیر به همت روحانیون در همه عرصه‌های تبلیغی چه منابر چه غیر از آن در مراکز دانشگاهی بر اساس موازین قرآنی حرکت می‌کنند و در مقام تبیین و تبلیغ فعالیت دارند. جامعه ما در این عرصه بسیار موفق و فعال هستند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر عنوان کرد: در این انتخاب، استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی، باید بسیار دقت کنیم که تنها به اسم و جلسات اکتفا نشود، بلکه به گسترش عمیق فرهنگ قرآن، درک مفاهیم و تبیین سبک زندگی جدیدی ختم شود و حتی تمام مسئولان ان‌شاءالله بر اساس موازین  قرآن مدیریت کنند.

وی گفت: امیدوارم پیوست‌های قرآنی در تمامی مراکز استان اجرا شود، اگرچه سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان قرآنی از همان زمانی که اعلام شد که استان بوشهر پایتخت قرآن هستند، شروع به فعالیت در این زمینه کردند.

صفایی بوشهری در پایان گفت: امیدواریم که ان‌شاءالله این پایتخت قرآنی به واقع پایتخت قرآنی باشد و بر اساس زندگی قرآنی بر روی آن کار شود و فقط به جلسات صوری ختم نشود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha