برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه متقاضیان مشاغل خانگی در بوشهر
کد خبر: 3976394
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه متقاضیان مشاغل خانگی در بوشهر

مدیر جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری حضوری کارگاه‌های آموزشی برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر خبر داد و گفت: پس از پایان محدودیت‌های کرونایی مشاغل خانگی در ۱۰ شهرستان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شده است.  

علی احمدی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان بوشهر و مجری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر، در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر، گفت: ساماندهی مشاغل کوچک خانگی منجر به رشد اقتصاد خانوار فعال در کسب و کارهای خانگی می‌شود.
 
مدیر جهاددانشگاهی استان بوشهر با اشاره به اهمیت این طرح در زمان شیوع بیماری کووید۱۹ گفت: دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر در ایام شیوع ویروس کرونا اقدامات آموزشی، توانمندسازی و پشتیبانی را برای پیشرانان و کارآموزان طرح ادامه داده است. 
 
وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر پس از پایان قرنطینه با هدف ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی در 10شهرستان استان بوشهر توسط پیشرانان و مربیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شده است. 
 
مدیر و مجری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر بیان کرد: برگزاری سمینارها، آموزش مداوم، پیگیری و تسهیلگری و مشاوره از جمله خدمات و اقداماتی است که از طریق کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران طرح توسعه مشاغل خانگی به متقاضیان ارائه می‌شود.
 
احمدی‌زاده اظهار کرد: طی اجرای فازهای مختلف این طرح، متقاضیان تحت حمایت و خدمات توانمندسازی جهاددانشگاهی قرار گرفته و از آموزش‌های رایگان، مشاوره شغلی و استعدادسنجی بهره‌مند می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: در جریان برگزاری دوره‌های آموزشی، مخاطبان طرح در موضوعات مختلفی چون خلاقیت، برندسازی بازاریابی و... مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.
 
به گفته رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر، ساماندهی مشاغل خانگی منجر به رشد اقتصاد خانوار فعال در کسب‌وکارهای خانگی شده و صنایع دستی بومی چون حصیربافی و گلیم بافی در صورت ساماندهی می‌توانند به اقتصاد خانواده‌ها کمک شایانی کنند.
 
مجری طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر تصریح کرد: تنوع محصولات تولیدی بومی می‌تواند به ایجاد کارآفرینی و ارزش‌افزوده بالا و همچنین در صورت بازاریابی هوشمند، به فروش این محصولات در داخل و خارج از کشور بیانجامد. 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha