مجتمع آموزشی پزشکی جهاددانشگاهی استان بوشهر آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4125573
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
با حضور معاون وزیر بهداشت

مجتمع آموزشی پزشکی جهاددانشگاهی استان بوشهر آغاز به‌کار کرد

مجتمع آموزشی پزشکی جهاد‌دانشگاهی استان بوشهر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در آئینی با حضور معاون وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

مجتمع آموزشی پزشکی جهاددانشگاهی بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، علی احمدی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر عصر پنجشنبه در این آئین اظهار کرد: مجتمع آموزشی پزشکی این نهاد علمی شامل آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک و مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی با زیر بنای ۱۷۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

علی احمدی‌زاده اضافه کرد: آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک در سال‌های اخیر به عنوان یک نیاز اساسی در تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نقش مهمی را در کاهش تولدهای ناسالم داشته است و خدمات کم‌نظیری به زوج‌های جوان ارائه می‌کند، اما متأسفانه مردم این استان سال‌ها از نبود این آزمایشگاه رنج می‌بردند و برای دریافت این خدمت به استان‌های همجوار سفر می‌کردند.

وی تصریح کرد: به‌دنبال حل این مشکل جهاددانشگاهی استان بوشهر اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال که آزمایشگاه جامع کلیه آزمایشات تشخیص طبی پزشکی و ژنتیک است و در کنار آن مرکز آموزش پزشکی را نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال راه‌اندازی کرده است، که این دو مرکز امروز با حضور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در خصوص مرکز آموزش مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی این مجتمع نیز بیان کرد: جهاددانشگاهی برگزارکننده دوره‌های تخصصی - مهارت‌افزایی حوزه پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و دوره‌های مهارت حرفه‌ای است که این مرکز می‌تواند به طور تخصصی نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد و مهارت‌افزایی کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان بوشهر با شناسایی ظرفیت‌ها و خلاءهای استان موفق شده است پیشرفت‌های علمی و توفیقات زیادی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی داشته باشد، که از مهمترین آن در یکسال گذشته می‌توان به تولید بچه ماهی سی‌باس، فناوری غذای آبزیان، مرکز آموزش پزشکی و اولین آزمایشگاه ژنتیک استان اشاره کرد.
زینب محمدی 

انتهای پیام
captcha