جوانان ایرانی گنجینه‌های ارزشمند و سربازان مدافع حضرت مهدی(عج) هستند
کد خبر: 1414743
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
آیت‌الله صفایی‌ بوشهری:

جوانان ایرانی گنجینه‌های ارزشمند و سربازان مدافع حضرت مهدی(عج) هستند

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر گفت: جوانان سرزمین اسلامی ایران گنجینه‌های ارزشمند و سربازان مدافع حضرت بقیة‌الله‌الاعظم مهدی موعود(عج) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر، 16 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) مبنی‌ بر اینکه مکتب امام راحل برخاسته از دو پایه اساسی که یکی شریعت اسلامی و مردم سالاری است، اظهار کرد: شریعت اسلامی یعنی دین با تمام محتوای خود که ایمان، تقوا و اخلاق سه ضلع شریعت اسلامی هستند.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با طلوع خود و شدت حجمه جهان سلطه به سردمداری آمریکا باعث کنجکاوی روشن‌ضمیران، جوانان و ملت‌های جهان نسبت به انقلاب اسلامی شد و همین کنجکاوی باعث شد که بیداری اسلامی و احساسات ضداستکباری در جهان تجلی پیدا کند که این یکی از نتایج آن است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تحلیل بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «ما نباید راه را گم کنیم»، گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های دشمن همیشه گمراهی هدف خود است که از دیرباز این برنامه را داشته‌اند که کشورهای انقلابی به‌ویژه جهان اسلام را مبتلا به گم کردن راه کنند چون اگر یک جامعه راه را گم  کرد و دشمن راهی را به او عرضه کرد، قطعاً در ایستگاهی پیاده می‌شود که خواستگاه دشمن است.

وی با بیان اینکه راه امام عزیز تشکیل یک نظام مدنی سیاسی بر اساس عقلانیت اسلامی است، ادامه داد: یک جامعه‌ای دارای تمدن بر اساس اسلام است، اما راه رسیدن به آن عقلانیت اسلامی، یعنی برنامه‌ریزی، طراحی و آینده‌نگری براساس اسلام و عقل است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: همگان از دولت تا کوچکترین عضو این جامعه موظف هستند که مروج و مجری دین خدا باشند، این‌طور نیست که کسانی بگویند که ما مجری هستیم و متکفل دین نیستیم، بلکه همه مسئول هستند «کلکم راء و کلکم مسئول» به‌ویژه دولت.

امام‌‌جمعه بوشهر افزود: دولت که دولت اسلامی است باید برنامه  اسلامی را با اندیشه‌های مقام معظم رهبری درک و اجرا کند و همگان نیز حمایت کنند و تمام نظام اسلامی و تمام اضلاع آن دینی و بر اساس اسلام است.

وی با اشاره به اینکه امثال تروریست‌ها را وارد جنگ با کشورهای اسلامی می‌کنند تا جهان اسلام به خود مشغول شود و از دشمن اصلی باز ماند، ادامه داد: آمریکا و دیگر کشورهای سلطه به‌دنبال این هستند که ما راه را گم کنیم و متوجه جنگ و منازعات داخلی شویم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اظهار کرد: ما نباید فراموش کنیم که دشمن اصلی ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تمامی این امور توسط آنها ایجاد می‌شود و باید جهان اسلام با وحدت، همدلی سمت تمدن بزرگ اسلامی پیش برود و در مقابل استکبار جهانی با تمام قوا بایستد.

این استاد درس خارج مدرسه علمیه امام خمینی(ره) عنوان کرد: یکی از شاخه‌های راه امام(ره) کمک به مظلوم بود که الآن مظلوم‌ترین جامعه، جامعه فلسطین است و در مقابل ظالم و چهره منفور آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادن است که الآن بروز دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: موانع امام(ره) گاهی درونی و گاهی برونی است که فرمودند «موانع بیرونی جهان سلطه، دشمنان و موانع درونی افرادی دگراندیش، غرب‌گرا و اهل فتنه بوده و ولایت‌مدار نیستند».

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: جوان سرمایه اصلی و مهم‌ترین بخش یک جامعه و یک نظام است، چراکه این جوان است که خانواده‌ها برای او تلاش می‌کنند و همین جوان است که مدیران آینده خواهند شد و مدیران الان هم همان جوانان قبل هستند.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه جوان ریشه و اساس جغرافیای جمعیتی یک جامعه است و به‌همین منظور باید به جوان توجه ویژه داشت، عنوان کرد: توسعه فضاهای آموزشی از همان مدارس ابتدایی تا مراکز آموزش عالی و اعطای تسهیلات لازم برای تحصیل، یک ضرورت است، زیرا جوانان سرزمین اسلامی ایران گنجینه‌های ارزشمند و سربازان مدافع حضرت بقیة‌الله‌الاعظم امام زمان(عج) هستند.

وی در ادامه گسترش مراکز فنی حرفه‌ای و جذب هرچه بیشتر جوانان به مهارت‌آموزی را یک ضرورت دانست و افزود: الان یکی از مشکلات جامعه ما این است که جوانان هستند اما مهارت ندارند به‌ویژه در استان بوشهر که دارای مراکز فنی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات و کشاورزی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگر سخنان خود با ضرورت دانستن ایجاد اشتغال برای جوانان استان، گفت: استانی با این همه امکانات نباید حتی یک جوان بیکار در آن وجود داشته باشد این همه صنایع و این همه زمینه‌های سرمایه گذاری و کارآفرینی.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر ایجاد ازدواج آسان را متذکر شد و اظهار کرد: هم مسئولان و هم خانوده‌ها شرایط ازدواج آسان را فراهم کنند و از ازدواج آسان و آغاز زندگی مشترک جوانان حمایت کنند.

وی ارائه خدمات به مزدوجین به‌ویژه مسکن و گسترش فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی سالم و توسعه مراکز فرهنگ دینی مانند هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، مساجد، فرهنگسراها و مراکز دینی برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه را خواستار شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه با تبریک به مناسبت نیمه شعبان سالروز میلاد سراسر نور منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، بیان کرد: از تمام کسانی که کار فرهنگی در این استان می‌کنند و مسئولان فرهنگی شهرها تقاضا دارم که با برنامه‌های صحیح و زیبا و جذاب به این مهم بپردازند.همچنین سعی شود سرودها، بیانات دینی و پرمحتوای مهدوی در جامعه ارائه و از اموراتی که مشروع نیست پرهیز شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه از مسئولان خواستار توجه ویژه به کشاورزان استانی شد و گفت: کشاورزان این استان دچار بحران فروش محصول خود شده‌اند و حاضر هستند محصول را با تمام سرمایه‌گذاری وا بگذارند و این محصول از بین رود چون توان برداشت محصول را ندارند. مسئولان همت کرده و از کشاورزان حمایت کنند و مستقیم محصول ارزان را به مردم برسانند.

امام‌جعمه بوشهر در پایان بیان کرد: بسیاری از این کشاورزان وام گرفته‌اند، بسیاری زندگی خود را فروخته‌اند؛ برای سرمایه‌گذاری کشاورزی خود در شرایط بسیار بدی هستند. مسئولان با یک برنامه‌ریزی صحیح و دقیق حتی با ارائه مستقیم محصول به جامعه، دست این عزیزان را بگیرند و به آنها کمک کنند.

captcha